mediator of advocaat

mediator of advocaat 

Onderwerp van AvW

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    Het regelen van wanneer de kinderen bij de ene ouder zijn en de andere is in mijn beleving echt een zaak die bij beide ouders hoort te liggen. En daarin vooral mogelijkheden te zien ipv onmogelijkheden. Wanneer jij en je ex allebei sterk vasthouden aan jullie eigen ideeen hierover, dan kan ik me voorstellen dat het al heel snel vastloopt bij het maken van een haalbare regeling.

    Kunnen jullie beide kijken naar de mogelijkheden? Wanneer jullie deze even niet zien, is een mediator mss handig om te raadplegen. Een advocaat zou ik niet doen. Veels te duur om zulke onderhandelingen mee te doen en vaak komt hier meer ruzie van dan oplossingen....

    Wil je juist heel graag dat de vader van de kinderen al jouw 'niet thuis zijn momenten' oplost? of gun je hem een ritme die bij hem past? Kan je dan voor je eigen 'niet thuis zijn' een oplossing buiten vaders planning zoeken/vinden? Mss eerst deze vraag stellen aan de vader van de kinderen: 'wil jij mijn achterwacht zijn?' (dus vang jij de kinderen op wanneer ik er niet ben) Heel veel vaders vinden dit geweldig! Wanneer dit voor je ex echt niet bespreekbaar is dan is het zoeken naar oplossingen de weg. Dit kan zijn in dat jij al jouw niet thuis momenten een oppas hebt/ kinderen bij opa/oma/vrienden oid zijn.

    Van je ex vragen om helemaal met jouw winden mee te varen is wel een hele grote vraag richting je ex. Samen in overleg/onderhanden wat wel/niet kan/denken in oplossingen ipv alleen naar wat hij/jij willen, lijkt mij de weg naar de oplossing.
Terug naar de lijst