Koelkast ijs?

Koelkast ijs? 

Onderwerp van Miquel69

Terug naar de lijst
  1. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    Nu ben ik redelijk technisch maar dit snap ik niet.

    Mijn koelkast, een Edy, vormt erg veel ijs aan de binnenkant. Zowel in het vriesvak als op de achterwand binnen in de koelkast.
    Hij staat op stand 4 van de 7.
    Is er iets mis of wat kan ik doen dit te voorkomen?
    Hij sluit en werkt verder prima heb ik het idee.
  2. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Rene_63
    Sluiten de rubbers goed af?

    Regelmatiger ontdooien en zo kort mogelijk open houden als je erin moet wezen helpt zeker.
    Stand 4 van 7 zegt niet zo heel veel, heb je de mogelijkheid op de temperatuur op te meten?


    Hij is een jaar of 6 oud, dat is toch niet oud voor een koelkast? Of wel?
    Euh, ontdooien? Je bedoelt uitzetten? 😳 Maar dan staat straks mijn keuken blank!

    Draait hier nu een jaar, en openstaan gebeurt weinig.

    Dit is echt onbekend terein voor mij zoals jullie misschien wel door hebben.

    De mogelijk tot daadwerkelijk meten van de binnen temperatuur is te regelen. Wat zou die moeten of mogen zijn?
  3. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef scar
    ligt aan de aankoopprijs. Een goedkope koelkast gaat minder lang mee dan een dure.

    In elk geval een keer goed ontdooien, dan kan hij weer werken zoals het hoort, en zien wat er dan gebeurt.


    Ik heb hem 2e hands gekocht, maar volgens mij is het best een goede... hoewel ik daar nu over twijfel natuurlijk.

    Maar dat ontdooien, is dat gewoon een kwestie van een dag uitzetten en dweilen?
  4. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef -caty2


    Temperatuur in koelkast 4 graden, vriesgedeelte ongeveer -18

    Bij het ontdooien er wel even bijblijven zodat je water kan opvangen/vegen zeker bij het vriesgedeelte. Daar kun je een schaal warm water in zetten en de stukken ijs vallen er dan vanzelf af.

    Eerst maar eens goed ontdooien ( stekker eruit) en daarbij ook gelijk alle rubbers goed nakijken.



    Dank je. Dus inderdaad uitzetten en helemaal laten afkoelen? Kan ik hem dan open laten staan?
    En dus dweilen neerleggen.
    Nou, morgen maar eens mee aan de slag.
  5. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Dank jullie wel allemaal.
    Ik ga er mee aan de slag, het ijs is inmiddels een centimeter of 3 dik aan de achterwand, lijkt mij niet goed.
    Mag ik ook ijs bikken of is dat geen goed idee? Ik ben nogal een ongeduldig typje wat dat betreft en wil mijn koelkast zsm weer zijn werk laten doen.
  6. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Herkenbaar Miquel met dist soort dingen ben ik ook wat ongeduldig vandaar dat ik meestal een f?hn erop zet.
    Eraf bikken zou ik niet maar als het losgaat zitten kan je het wel voorzichtig weghalen Smile


    Helaas geen f?hn in het assortiment, wel een verfbrander maar z? ongeduldig ben ik ook weer 😉
    Ik ga er mee aan de slag. Dank jullie wel! 👍
  7. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Die-andere
    Kan de combinatie z'n warmte aan de achterzijde wel kwijt ?


    Ik neem aan van wel. Het heeft twee wat verder uitstekende rubber doppen die tegen de muur aan komen om zo de minimale afstand tussen radiator en muur te bepalen, tenminste ik ga er van uit dat ze die functie hebben.
  8. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef Die-andere


    Dat is voor minimale afstand
    Maar kan er een luchtstroom van onder naar boven plaatsvinden


    Euh, hij staat gewoon los in de keuken. De luchtstromen kunnen volgens mij gewoon gaan en staan waar ze willen 🤔
  9. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Volgens mij gaat het, ondanks mijn zorgen, helemaal goed komen met mij en mijn koelkast.
    Dank voor alle info, ik zal het resultaat laten weten.
    Horen jullie binnen een week niets, dan heb ik mijzelf ge?lectrocuteerd 😬
  10. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef scar
    Heb je werkelijk nog nooit een vriezer schoongemaakt?

    Zorg dat hij leeg is
    Haal de stekker uit je stopcontact
    Zet de deuren open

    Ik gebruik graag een fohn om warmte in de vriezer te brengen, hou de fohn voor de vriezer, niet er in. Leg handdoeken onderin anders moet je zeker dweilen. Je kunt ook bakjes heet water in de vriezer zetten, dan is je vriezer sneller ontdooit.

    Als ik de fohn gebruik ben ik met max 2 uurtjes klaar. mijn spullen doe ik zolang in een koelbox of tas met vrieselementen erbij, zodat alles bevroren blijft. Of ik het het in de koelkast en hou die deur stijf dicht zolang ik bezig ben.


    Nee, nog nooit een reden gehad het te doen.
    Maar ook nog nooit een laag sneeuw/ijs in mijn koelkast gehad...
    Voor alles een eerste keer blijkbaar.
    Maar volgens mij is het een prima te doen klusje zo te lezen. 😉
  11. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef scar

    Is dat nodig dan?


    Bij mij wel! Smile
  12. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    quote:
    Dit schreef indigo
    Oude kampeerregel. Als het er niet af gaat, dan is het schoon.


    Smile
Terug naar de lijst