Concept achter breukensommen

Concept achter breukensommen 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Mijn middelste, eind groep 6, kan op zich goed rekenen met breuken. Ze blijft echter aangeven dat ze het niet begrijpt. Ik ben er inmiddels achter dat ze daarmee bedoeld dat ze de rekentruukjes kent maar niet snapt waarom het zo werkt. Ik vertaal dat als het concept achter breuken niet begrijpen. Ze wil het echter wel begrijpen ze zegt: andres zit mijn hoofd vol truukjes en moet ik ook onthoudrn welk truukje ik wanneer moet gebruiken. als ik het begrijp hoef ik alleen dat te onthouden.

    Nu krijg ik het niet goed uitgelegd. Wie geeft mij tools om het haar te kunnen uitleggen? Engelse uitleg/filmpjes mag ook. Ik kan het niet vinden op kindniveau.
  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw

    quote:
    Dit schreef indigo
    Overigens, als je via filmpjes wil leren, is Khan Academy nog altijd heel erg prettig!

    De uitlegfilmpjes zijn Engels met Nederlands ondertiteld (zijn erg leuk en begrijpelijk), de opdrachten zelf in Nederlands. Aanmelden is gratis.

    >>LINK<<

    Het leuke aan deze methode is dat je energiepunten en andere beloningen verdient met het aantal filmminuten dat je kijkt en opdrachten die je maakt. Het wordt een beetje een spel.


    Dit is wat ik zocht! Nu eerst zelf even doorakkeren en dan met dochter aan de slag!
Terug naar de lijst