Hulp nodig, teveel foto's, wat moet ik doen

Hulp nodig, teveel foto's, wat moet ik doen 

Onderwerp van Mariek-e

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    quote:
    Dit schreef Mariek-e
    Ik ben bezig mijn laptopfotos naar harde schijf te transporteren.
    Hoe weet ik of ik alles binnen heb/ proces goed verlopen is en kan ik de mogelijkheid aanvinken alles te verwijderen na importeren?
    Als ik het niet aanvink hoe krijg ik ze dan van laptop af, ze staan op allerlei verschillende plekken.

    Laptop is zo vol dat ik iPhone niet kan 'legen'.

    Naast de andere suggesties die gedaan zijn kun je ook overwegen om je iPhone foto's automatisch te uploaden (thuis via WiFi) naar bijvoorbeeld je iCloud account.

    Iedere Apple gebruiker beschikt over zo'n iCloud account (in de regel hetzelfde als je Apple ID) met standaard 5 GB opslagruimte. Is 5 GB te weinig dan kun je voor 0,99 euro per maand, zoals ik doe, beschikken over 50 GB. De foto's die via iCloud zijn opgeslagen zijn behalve met je iPhone ook met andere apparaten te bekijken of te downloaden, ook met een Windows laptop.

    Feitelijk is zo'n opslag in de Cloud gelijk je back-up, daarmee ben je verzekerd dat je foto's altijd ergens veilig - buiten je huis dus - staan opgeborgen. Ga je geen gebruikmaken van zo'n Cloud dienst dan raad ik aan om naast opslag op je laptop altijd nog een 2e opslag te gebruiken als back-up, bijvoorbeeld op een externe schijf of kaartjes, de HD van een laptop of PC kan namelijk ook stuk gaan. Realiseer je wel dat een back-up bewaren in je eigen huis kwetsbaar kan zijn bij zoiets als brand (uiteraard hoop ik dat je daar nooit mee wordt geconfronteerd).
Terug naar de lijst