Rijbewijs BE

Rijbewijs BE 

Onderwerp van Elisa875

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Elisa875
    Bedankt voor jullie reacties en ik had wel gegoogled maar twijfelde. Daarnaast mij zo zonder ervaring een caravan laten trekken, ik weet niet of dat n goed idee is hahaha.

    Jawel joh! Dat is altijd leuk voor de andere camping gasten wanneer je aankomt of vertrekt. Smile
  2. quote:
    Dit schreef koen


    het allerbelangrijkste is:
    - controleer altijd de verlichting, remlichten en richtingaanwijzers; elke keer nadat je de stekker hebt aangesloten.
    - even alert te blijven op de doorrij-hoogte. Normaal gesproken let je daar niet op, maar als je aanhanger/caravan eraan hebt hangen is dat wel belangrijk. Weet wat jouw doorrij-hoogte is. Gok er niet mee......
    - extra afstand houden..... bij sterk remmen heb je meer afstand nodig om tot stilstand te komen. hou het op ca 2x de gewone afstand.

    achteruit rijden kan je vermijden, maar als je de kans hebt gewoon een keertje oefenen. je moet er niet bij nadenken (anders raak je in de war).

    hebben je kinderen ergens speelgoed auto+aanhanger liggen? ga daar maar es mee oefenen, dan zie je wat er gebeurt bij een bepaalde stuurbeweging (en anders vraag je een speelgoedauto + aanhanger voor je verjaardag)

    Haha Koen die laatste tip! Zo heb ik het ooit ook geleerd! Maar toen was ik wel nog kind. Maar werkte prima.
    Ik heb geleerd om bij een stop zo ver voor je voorligger te stoppen zodat je nog onder je voorliggen kunt kijken. Dan kan je zonder achteruitrijden er altijd omheen.
Terug naar de lijst