Toestemming reizen minderjarig kind

Toestemming reizen minderjarig kind 

Onderwerp van Astrix

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Al met al blijft het toestemmingsformulier een advies om zonder gedoe door de paspoort controle te komen. Het is niet verplicht, dat staat zelfs in het personeelsblad van de marechaussee. Echter als je reist naar Zuid-Afrika of Thailand, heb je wel een formulier en internationaal uitreksel geboorte register nodig maar dat is omdat het een eis is die landen binnen te komen. Er zijn zat mensen die geen contact meer met ex en hebben of ex en die willen dwarsliggen. Vraag een internationaal uitreksel vh geboorte register/akte aan want daar staat ook in vermeld dat jij de moeder bent.
  2. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ouder reist alleen met kind
    Reist u met uw kind naar het buitenland? Dan heeft u toestemming nodig van de achterblijvende ouder met ouderlijk gezag. Dit kan uw partner of ex-partner zijn.

    In het paspoort of identiteitsbewijs van het kind staat namelijk niet of wie het ouderlijk gezag over dit kind heeft. Hiervoor vult en ondertekent u beiden het toestemmingsformulier reizen met een minderjarige naar het buitenland in. Als u met meerdere kinderen reist, vult u per kind een toestemmingsformulier in.

    Dit formulier is niet verplicht.


    Bovenstaand advies komt vanuit de overheid. Het blijft een advies
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Zelf neem ik wel het formulier en een kopie van paspoort ex mee, dat vind ik ook handig als mij iets heel ernstigs overkomt als ik met zoon alleen reis. In uiterste nood kan men dan de vader v mijn zoon bellen.
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Nee maar ze kunnen wel je gegevens gaan checken en dat kan tijd in beslag nemen. Overigens de meeste kinderen worden niet via Schiphol ontvoerd maar gewoon via de weg. O
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    De marechaussee checkt geen verplichte papieren voor het land waar je naar toe gaat, dat wordt bij de incheck gedaan. Beschik je voor de landen die ik zojuist noemde niet over de juiste papieren dan kom je niet mee op je vlucht. Dat doet de luchtvaartmaatschappij uit voorzorg, want als je het betreffende land niet inkomt moeten ze je op hun kosten weer mee naar land van herkomst vervoeren.
  6. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik reisde vorig jaar via Frankfurt naar Bangkok, de Duitse marrechaussee vroeg waar de vader was en toen ik zei Arbeiten moest hij lachen en kon ik door.
  7. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Zuid-Afrika is ook mega streng. Het weigeren van passagiers kan ook gebeuren omdat zij hun visa voor een land niet in orde hebben of paspoort niet lang genoeg meer geldig.
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Naar Thailand is dat logisch. De Thaise autoriteiten vereisen aanvullende documentatie, dit checkt de luchtvaartmaatschappij .Als de luchtvaartmaatschappij je zonder de vereiste documentatie toch mee neemt en je komt Thailand niet in dan wordt je op kosten luchtvaartmaatschappij teruggevlogen. Luchtvaartmaatschappijen willen dit voorkomen en zijn ook verplicht te checken of je de juiste papieren mee hebt.
  9. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Nee hoor. Je hebt alleen informatieplicht naar andere ouder.
  10. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Het stond vorig jaar op de wenste van klm onder t kopje alleen reizen met kinderen. Het staat er nu niet meer.De inchecken dame had jou er dus niet naar mogen vragen. Klaarblijkelijk is de regel van vorig jaar niet meer v toepassing. Ik vloog toen met Lufthansa en op hun website stond het nergens. Had toch maar alle documentatie mee genomen.
    Als er heel vervelend is gedaan bij de incheckbalie moet je t wel aan t bedrijf laten weten.
    Toen ik naar Turkije vloog een paar jaar geleden deed de dame van corenden bij de incheckbalie moeilijk. Of het kind van 4 mijn zoontje was. Toen ik zei dat zei dit soort vragen niet hoorde te stellen werd zij pissig
  11. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    De meeste kinderen worden over land ontvoerd. Hier heeft een moeder v school haar kinderen over land naar Zwitserland ontvoerd.
Terug naar de lijst