Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?!

Reiskosten maar nog geen 18 jaar ?! 

Onderwerp van astrid1975

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef mtriviant


    En mag je verder alles aan kosten zelf betalen totdat je puber 18 wordt en voor stufi in aanmerking komt.
    Even voor de beeldvorming. Er zijn opleidingen waar je het eerste jaar 1500 euro voor mag neerleggen i.v.m. materialen
    en tot nu toe worden de reiskosten in het MBO niet vergoed tot 18 jaar.

    Het nieuwe leenstelsel voor HBO-ers is ook niet fijn, dat begrijp ik


    Op het hbo betaal je veel collegegeld. Hier een 17 jarige die in september naar de hts in Utrecht gaat.
  2. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Mijn dochter gaat de eerste maand met de bus naar school ipv bus-trein-bus, dat scheelt een boel geld.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Wat mij enorm tegen de borst stuit is dat ik een machtiging moest tekenen ondanks betaling per Ideal.


    Je hebt toch niet perongeluk een jaarkaart die je per maand betaalt gekocht?
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Deze bedragen hakken er met mijn inkomen enorm in.


    Hier ook, heb net voor ruim 350 euro boeken gekocht, met een beetje pech moet ze nog een nieuwe laptop, dan nog reiskosten. Het collegegeld betaalt ze deze maand van het geld van de krantenwijk.
    Heb even een moment overwogen om ex om een bijdrage te vragen, maar ik eet zelf liever een maand droog brood, dan dat ik ex om iets ga vragen.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ok gelukkig, ik schrok al Smile

    Ik heb er een hekel aan als ik er zelf geen controle over heb. Ik denk dat ik mijn dochter hierin wel kan vertrouwen.


    Ik ben bang dat mijn dochter verdwaalt, daar is ze erg goed in. Ze komt in een voor haar nieuwe omgeving.
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Hopen dat het meevalt dan. Zijn geen leuke kosten.


    Ik ga vanavond kijken of dat bij het bus abonnement ook zo is, sowieso, wil ik wat geld op de ov-kaart zetten.
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dochter is al es op de hu verdwaalt, dus erg moeilijk is dat niet daar. Hoe ging de eerste dag?

    Ik heb de mijne vanmorgen afgezet met fiets en bagage in Zwolle. Introductieweek. Woensdag weer naar huis en dan maandag begint t echt.



    Uiteindelijk goed gekomen, wij hebben haar gebracht en gehaald, ze was afgelopen weekend letterlijk ziek van de spanning en vanochtend in tranen. De dag is verder goed verlopen, morgen gaan we oefenen met de bus, ze moet een paar keer overstappen en ik heb haar een kaart van de provincie gegeven. Met de trein zou makkelijker zijn, maar dat is veel duurder.
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ach arm kind. Hier wel gespannen maar ging best goed. Voordeel is ook dat ze al 3 keer op school geweest was in dr eentje en reizen is ze ook gewend. Maar nu moest de fiets mee dus ik bracht haar. Tot de hoek hihi. Heb nog niks gehoord.


    Dochter komt in een compleet andere omgeving, wij reizen vooral op en neer naar Friesland en af en toe naar Amsterdam, komen eigenlijk nooit in Utrecht.
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ja, maar dan nog komt het geld niet uit de lucht vallen. Ik heb sinds maart geen KA meer en je hebt niet altijd grip op je uitgaven. De woongroep waar mijn dochter zit is bv overgenomen, de bijdrage is plotseling 3 keer zo duur geworden.

    Het zou fijn zijn als het huis van mijn moeder (erfenis) eindelijk eens verkocht wordt. Dan heb ik weer wat reserves.


    Ik zou toch eens laten uitzoeken of er een regeling is waar je gebruik van kunt maken.
  10. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef nibo


    Vandaag kreeg ik bericht van stichting Leergeld dat ze een en ander (waaronder ook de vrijwillige ouderbijdrage van beide kinderen) gaan betalen. Daar ben ik super blij mee.


    Smile
Terug naar de lijst