vegetarisch broodbeleg zonder verzadigde vetzuren

vegetarisch broodbeleg zonder verzadigde vetzuren 

Onderwerp van Zelazny

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Zelazny
    Hoi,

    Ik ben al jaren vegetari?r en eet veel kaas en noten als vervanging. Maar daar blijken veel verzadigde vetzuren in te zitten. Nu kan ik natuurlijk vaker ei of pindakaas eten op mijn brood voor de lunch, maar dat ga ik niet iedere dag lekker vinden. Wie heeft er idee?n voor (liefst hartig) vegetarisch broodbeleg dat niet zo propvol verzadigde vetzuren zit?

    Mijn dochter doet graag een rijpe avocado op brood.
    Smeer geitenkaas (maar weet zo niet het gehalte aan verzadigd vet)

    Is Humus wat voor je?

    Ik lees even mee voor andere tips Smile
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Zelazny
    Fijn, al die reacties! Ik ga in ieder geval op zoek naar de humus, de tartex en de groentespreads van zonnatura. En ik kijk bij de Appie naar dat vega broodbeleg.

    Van geitenkaas en avocado weet ik het nog niet zo Het klinkt zalig, dus zal het wel vol zitten met ongezonde vetzuren ;-)

    Van avocado's hoor ik alleen maar goede dingen.
    Onder andere dit:

    Goede vetten
    De avocado bevat enkelvoudig onverzadigde vetten die goed voor je zijn. Ze verminderen namelijk het LDL-cholesterol gehalte. Aan de andere kant wordt dankzij de avocado het ?goede? cholesterolgehalte, HDL-cholesterol, verhoogd.

    Vezels
    Avocado?s bevatten relatief veel vezels. Een avocado bevat zowel onoplosbare als oplosbare vezels, een combinatie die je niet in veel voedingsmiddelen vindt. De onoplosbare vezels zorgen voor een gezonde stoelgang. Zo verminder je ook de kans op darmkanker, omdat de dikke darm effectief wordt schoongemaakt. De oplosbare vezels helpen je de eetlust onder controle te houden door een vol gevoel te geven.

    Vitamines
    Ze zitten boordevol vitamines, zoals vitamine B, K en E. De eerste zorgen voor een goedwerkende stofwisseling en een gezonde huid. Vitamine K speelt een belangrijke rol in het groeien van de botten, zodat op latere leeftijd de botdichtheid gehandhaafd blijft. Vitamine E helpt aandoeningen als retinopathie (ziekte aan het netvlies) te voorkomen.
Terug naar de lijst