Houdbaarheid benzine + leidingen en dergelijke in auto op gas.

Houdbaarheid benzine + leidingen en dergelijke in auto op gas. 

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door EmC zelf op 11 augustus 2016 om 09:39:51

Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Misschien een rare vraag maar ik rijd dus sinds kort op gas.
    Starten doe je op benzine maar na 2 tellen of korter springt hij op gas.
    De tank is een kwart vol en is dat over 20 jaar nog op deze manier.
    Kan dat nog kwaad?
    Gebeurt er iets met benzine? Of met andere delen van de auto?
    Moet je eens in de zoveel tijd gewoon de benzinetank ook eens leeg rijden om problemen met wat dan ook te voorkomen?
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef paul1964
    Benzine van nu bevat een aandeel alcohol. Dat trekt vocht aan. De vluchtige delen verdampen tijdens het rijden. Wil je dat het benzinesysteem goed blijft werken dan moet je regelmatig je benzine oprijden en verse benzine tanken. Als de benzine oud wordt heb je kans op defecte benzineinjectoren en een defecte brandstofpomp.


    Wat is regelmatig?
    Ik heb die auto natuurlijk wel gekocht om brandstofkosten te besparen Smile
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef koen
    benzine degradeert in de tijd, het "vergomt". Het feit dat je start op benzine verminderd dit effect, omdat na elke start er een paar cl benzine wordt ververst.

    Tegenwoordig wordt ook bio-stoffen bijgemengd, deze breken af in de tijd en je kan bacteriegroei krijgen in je tank (dit is een groot probleem bij de pleziervaart waar slechts 1x per jaar diesel wordt getankt).

    Voor jou een volle tank benzine heeft het probleem dat de brandstof te oud wordt, en een lege/half volle tank zoveel lucht bevat dat je consensvorming (en dus water in de benzine) kan krijgen.

    ik zou je aanraden om elke rit wat langer op benzine te rijden zodat je per 2 a 3 maanden een volle tank benzine verstookt.


    Oke, dank je wel. Dat is nog wel rendabel Smile
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    Zoveel bronnen, zoveel verhalen.
    Ook als ik "experts" vraag krijg ik iedere keer een ander verhaal.
    Alleen het condens was iedereen het over eens dat dat wel meevalt bij een veel gebruikte auto.
    Ik zal in ieder geval gewoon af en toe een flink stuk op benzine gaan rijden en af en toe even een tientje benzine erbij.
    Bedankt voor het meedenken!
Terug naar de lijst