Ov9292

Ov9292 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    We moeten zoon binnenkort al gaan aanmelden voor het MBO aangezien het gewilde opleidingen zijn (CIOS Arnhem en Landstede in Zwolle). Nu zijn we aan het kijken naar het openbaar vervoer vanuit Twello en v.v.

    Tot onze verbazing gaat met OV9292 de reis naar Arnhem met de trein en stadsbus, maar de terugweg gaat volledig met de bus! Als ik dan busvervoer uitsluit, krijg ik de melding dat er geen reisadvies op het betreffende tijdstip en geselecteerde vervoersmiddel (trein). Zo raar, want als ik de onderdelen los opzoek met bus vanaf school naar station Arnhem en vervolgens met trein naar Deventer en dan Twello, kan dat echt wel zonder lange wachttijden of onmogelijke overstaptijden. Hij is dan ongeveer net zolang onderweg als het hele traject met de bus.

    Iemand enig idee waarom dit zo is? Zie ik iets over het hoofd? (reis zelf niet zo vaak met ov, dus zou zo kunnen Smile)
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Inderdaad gedaan. Combi bus en trein is terugweg misschien paar minuten langer dan volledig met bus (laatste stuk moet dan trouwens ook nog met de stoptrein). Ik vind het vreemd dat er 'gewoon' wordt vermeld dat er geen mogelijkheden zijn met de trein.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ik had dat laatst ook: bleken er op de datum dat ik de reis uitzocht, werkzaamheden op het spoor en reden er geen treinen........ Andere datum ingevoerd en geen problemen meer.


    Ook geprobeerd, maar maakte niets uit. En als ik op dezelfde dag per trajectdeel zoek, gaat er wel gewoon een stadsbus en trein.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Mar1970
    geen idee
    als ik het invoer dan kom ik gewoon telkens op vervoer met sprinters uit............... (arnhem> twello, toch?)


    Ja, maar dan vanaf Beukenlaan in Arnhem, bijv. op maandag 22 augustus om 16 uur terug. Ik krijg dan alleen busvervoer te zijn (behalve laatste stuk vanaf Apeldoorn) Heenweg rond 9 uur gaat wel met de trein van Twello-Deventer-Arnhem en laatste stuk met stadsbus.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor de reacties!

    Het duurt nog even voor zoon zover is, maar mocht naar/van het CIOS veel langer reizen zijn dan is Zwolle wellicht een verstandigere keuze. Maar volgens mij scheelt het uiteindelijk 15 minuten.

    Als het goed is (lees: als de plannen van regering niet teruggedraaid worden) krijgt zoon een OV-kaart als hij naar MBO gaat. Dan kan hij inderdaad per keer bekijken wat het handigste is.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Ik denk dat het belangrijkste de kwaliteit van de opleiding is. Daarover worden elk jaar weer de onderzoeken in een gids gezet.
    >>LINK<<


    25 euro?? Hoop geld om 2 opleidingen tegen elkaar af te wegen Smile
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Een goede studiekeuze is dat wel waard, toch? Er zijn meer mensen met de keuze voor de deur. Misschien kunnen jullie samen doen?


    Zeker, maar we hebben volgens mij al wel een redelijk beeld. Eentje dichtbij is al afgevallen door slechte infodag en laag slagingspercentage en Deltion in Zwolle om slechte waardering studenten en eveneens laag slagingspercentage.

    Zijn huidige school heeft convenant met CIOS. Zoon hoeft daardoor buiten medische keuring verder geen toelatingstest (1 hele dag) te doen. School in Zwolle (Landstede) staat ook goed bekend.

    Maar ga in ieder geval eens om me heen vragen naar meer geïnteresseerden in het boek.
Terug naar de lijst