hoe slaapkamer allergie-veilig te krijgen?

hoe slaapkamer allergie-veilig te krijgen? 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Al maanden heb ik last van wazig zien, en heel vermoeide ogen. De huisarts kon niets vinden, de opticien-meting leverde niet echt iets op behalve dat ik dubbelzag maar geen verklaring. De oogarts kon ook niet echt iets vinden behalve de passende ouderdomsverslechtering....

    Nu heb ik twee weken kamperen achter de rug en had ik er geen last van, ik kwam ook minder aan lezen toe, zat niet achter de computer en dacht dat ik het gewoon minder merkte... Totdat ik weer thuis kwam en binnen twee nachten het weer helemaal terug was, terwijl ik nog steeds niet aan het werk was en weinig aan lezen toe kwam.

    Opeens schoot me te binnen dat ik wel eens een allergische reactie zou kunnen hebben op huismijt of dieren in huis.... Ik ceritizine gebruikt en het knapte onmiddellijk een stukje op.... wat het lijkt te staven. Ook heb ik eens goed huisgehouden met schoonmaken en stofzuigen.
    Nu de huisarts nog vragen om mijn vermoeden te onderzoeken of het klopt.

    Nu is mijn slaapkamer absoluut ongeschikt voor iemand met allergie: gordijnen, moeilijk toegankelijk onder het bed, vloerbedekking....
    En mijn slaapkamer is toe aan een opknapbeurt.

    En tsja, als ik dan toch ga renoveren, kan ik meteen al rekening houden hiermee. Waar moet/kan ik op letten? En als je geen gordijnen neemt, wat doe je dan voor je ramen?
    Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee kan houden?
  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw

    Dank jullie wel, dat wordt shoppen, een aantal zaken heb ik al (wasbaar dekbed en katoenen hoezen).

    Heb er ook wel zin in om de boel te restylenSmile
  3. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw

    quote:
    Dit schreef Tinus
    Gezien de investering loont het om eerst eens langs de huisarts te gaan om te kijken waar je nou eigenlijk precies allergisch voor bent.



    Dat gaat sowieso gebeuren, maar aangezien de klachten vooral in mijn slaapkamer optreden, zijn er twee grote opties: huisstofmijt en de poes.
    En omdat ik vannacht eens op mijn matje en slaapzak in de woonkamer ben gaan liggen (met poes) en wederom weinig klachten had, ligt het in mijn slaapkamer
    En die ga ik sowieso renoveren, los van de klachten, alleen nu ietsje eerder dan gedacht. Dus dan waarom dan niet meteen zo? Kan nooit slecht zijn voor een mens.....
  4. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw

    quote:
    Dit schreef Agnes
    Ik ga jou een pb'tje sturen, want ik heb hier veel ervaring mee. Ik ben zelf ook allergisch.
    Nog even geduld, want ik ga eerst boodschappen doen.
    Ik weet ook hoe je korting kan krijgen.


    Graag! Hartstikke lief.
Terug naar de lijst