Inductie koken (of halogeen, elektrisch of toch keramisch...)

Inductie koken (of halogeen, elektrisch of toch keramisch...) 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    Ik ben erg enthousiast over inductie. Sneller dan gas en Super makkelijk schoon te maken. De warmt ontstaat in de bodem van de pan. Daarom veel minder warmteverlies dan bij gas. Ook wokken gaat goed. Alleen wel in een pan met een wat bredere bodem. Ivm warmteontwikkeling. Ik gebruik niet merkbaar meer elektriciteit dan toen ik nog op gas kookte.
  2. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    De wokpan
    Plaatje
  3. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    Bij gewoon elektrisch moet de pan geschikt zijn en helemaal vlak.
    Bij inductie moet de bodem geschikt zijn (dik en juiste materiaal) maar vlak is geen voorwaarde.

    Zelfs de grilplaat die ik al vele jaren op gas heb gebruikt doet het uitstekend op inductie.

    Je moet er wel rekening mee houden dat je een zwaardere elektrische aansluiting nodig hebt.
  4. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    Benodigde elektrische installatie is afhankelijk van de soort kookplaat. Ik heb indertijd gekozenen voor een zware versie die dan ook sneller is dan gas. Hier voor is een extra stop en aansluiting gemaakt. Er zijn ook simpelere versies die op een gewone aansluiting kunnen.
    Even goed navragen bij winkel en installateur.
  5. JWmartin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JWmartin
    quote:
    Dit schreef Jako

    Thanks. Ik heb inmiddels navraag gedaan en er is een 3 fasen aansluiting nodig. Ook zeggen ze dat er "beluchting" moet zijn zodat het toestel zijn warmte kwijt kan. Wat houdt dat in? Ik heb weinig trek om een extra ventilatiesysteem aan te laten leggen Smile

    Nu zit er een lade met pannen onder. Is dat voldoende beluchting?



    Zie mijn foto. De koopplaat zelf is net zo dik als het aanrechtblad. De oven zit er onder. Tussen oven en koopplaat zit een paar cm
Terug naar de lijst