Probleem doet zich bij bijna alle providers voor omdat ze nou eenmaal geen High end apparatuur weg geven. Ik zit op glasvezel en heb dus een modem en een router. Dat ding van telfort was een ramp met alle sterke signalen van buren. Daarnaast staat ie ook nog es in de meterkast. Heb een Netgear gekocht, prima bereik. De zolder blijft echter een dingetje, dus daar een oude router neer gezet die met draad aan de nieuwe hangt.
Bij Ziggo kun je idd apparatuur kopen. Je kunt het 4 weken uitproberen. Is het niks dan kun je het terugsturen.
Dat is toch niet overal zo. In onze gemeente is er nog helemaal geen glasvezel. Zijn ze wel mee bezig, maar aanleg is heel duur. Vandaar ook mijn verbazing. Hier in de omgeving gaat alles via de kabel (Ziggo voorheen UPC) of ADSL (overige). Ik hoor weinig klachten eigenlijk.
Ja weet ik van UPC en Ziggo, maar ik wil er niks meer mee.
Bij Ziggo/UPC dus wel. Tot de wijkkast is alle coax vervangen door Ziggo/UPC voor glasvezel. Vanaf de wijkkast ligt de ouderwetse groene kabel die naar de woningen gaat.