Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren.

Dochter heeft brommer gekocht, geen rijbewijs..hoe verzekeren. 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Evelyne1 zelf op 29 september 2016 om 09:04:29

Terug naar de lijst
  1. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Hallo allemaal,Smile

    Mijn dochter heeft een brommer gekocht en zelf al de tenaamstelling geregeld. ...Leuk, maar ze moet haar brommerrijbewijs nog halen..
    Het RDW wil nu dat je je brommer meteen verzekert wanneer hij op je naam staat. Anders kan je nog een flinke boete ? 300 euro krijgen van het RDW.
    Ik wil hem wel snel verzekeren en ze heeft haar Theorie examen ook al aangevraagd.
    De verzekeringsmaatschappijen die ik online benader, vragen steeds wanneer ze haar rijbewijs heeft gehaald...tja...heeft ze nog niet.Smile


    Omdat het een snorfiets/scooter is die max 25 km p/u. gaat, rijdt mijn dochter er soms ook al op rond..
    Wat is het beste? Verzekeren op mijn naam en dan de scooter niet laten gebruiken tot zij haar rijbewijs heeft?.. Is waarschijnlijk wel zo verstandig..

    Ik zal morgen ook het RDW nog opbellen. Misschien moet ik de brommer tijdelijk schorsen?
    Heeft iemand hier ervaring met deze situatie?

    Alvast dank voor het lezen.Smile
  2. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Marnel
    Ja, schorsen en de sleutel verstoppen


    Zit ik ook sterk aan te denken...Dan moet mijn dochter maar ff wachten inderdaad.
  3. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Raymond
    Brommer verkopen....
    Kan immers beter de regels kennen vior je een brommer koopt. Leermoment voor dochter.

    En anders..

    Op jou naam zetten... verzekeren. En in de schuur zetten. En nee ze magber niet op rijden tot ze haar rijbewijs heeft. Ze is dan niet verzekerd en de gevolgen kunnen financieel ernstig zijn. En alsnze nog geen 18 is kan het zo maar zijn dat ze dan bij jou verhaal halen.

    Maar als het mijn dochter was had ik de koop verboden of hem zo weer verkocht.


    Ja, ik denk dat ik hem verzeker en in de schuur zet ,met zelf de sleutel bij mij... Ze is net naar bed gegaan.. ik ga op zoek naar de sleutels..Pfff.
    Dank jullie wel, Raymond en Marnel. Smile
  4. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef EDDEPED
    ik heb hier n brommer in de schuur staan, al jaren geschorst. kan je gewoon online doen.


    O ik lees jouw bericht nu pas. Ja, ik kan hem ook nog tijdelijk schorsen he.. is ook zo. Ik ga morgen even online kijken. Hoe dan ook, moet ik haar sleutels nu hebben. Dat is niet zo makkelijkSmile
    Dank jeSmile
  5. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Cato

    +1


    Hey CatoSmile ja,dank voor jullie advies en ik ga ff op zoek naar haar sleutels....
  6. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    Ik ben erg blij met jullie.

    Inderdaad kan dit rondrijden zo niet...Ze heeft hem vorige week gekocht, toen ze niet bij mij was en is er op gaan rijden. Ik heb haar gisteravond al gezegd dat ik twijfels heb hierbij en dit zou uitzoeken. Net sleutels ingenomen. Over vijf minuten heb ik een gesprek met dochter. Ook nog RDW opgebeld. Zo snel mogelijk schorsen, verzekeren gaat niet meer zonder rijbewijs, zou inderdaad ook niet verstandig zijn als ze schade bij iemand veroorzaakt. Ik moet alleen al haar papieren hebben of Digid om te kunnen schorsen, maar heb nog wat troeven in handen.

    Dit zijn zo van die belangrijke dingen waar je opeens over kunt twijfelen hoe aan te pakken. Wat heerlijk om dan jullie support te krijgen.
    To be continued....
    28 sep '16 - 09:50:50 / 28 sep '16 - 11:52:29
  7. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert

    Wel h?. Heerlijk die OA. Succes, je kan het.

    Geweldig dit.Smile



    Zojuist gesprek met dochter gehad en ik zag daar erg tegen op, want ze kan soms explosief reageren.
    Heb alles rustig aan haar uitgelegd en haar naar school gebracht en scooter gaat nu de schuur in.
    Dochter baalt echt vreselijk, maar voelde ook dat ik haar het beste gun. Ze pakte het dus 'ingehouden rustig' opSmile

    Nu nog het schorsen zelf. Zij heeft papieren van de volledige code, aldus mijnheer-RDW.
    Straks haal ik haar weer op van school, en ik begrijp dat we via een postagentschap of DigiD van dochter alles kunnen regelen. Mits de code compleet is. Meldcode bedoel ik...
    Hopelijk heeft dochter alles nog op orde..
    28 sep '16 - 11:31:35 / 28 sep '16 - 11:56:25
  8. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef MaaikeSchildert
    Wat fijn! En vooral dat ze voelde dat je haar het beste gunt. Dat is belangrijk en je zult zien, dat onthoudt ze. Goed gedaan!


    Dank je wel, Maaike Smile
  9. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    Uiteindelijk is het gelukt. Dochter was eerst de tenaamstellingscode nog kwijt en dacht dat ik die had. Gelukkig vond ze deze alsnog ergens in haar slaapkamer in een kast en dan in een ver weggeborgen tas. Samen even dat ding geschorst bij een postagentschap, waar de medwerkster met zeer veel herkenning naar ons grijnsde, want, zo zei ze- ze heeft immers zelf twee jongens.. Smile
  10. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Letsel.info is een site waar je veel kan lezen .


    Inderdaad. Dank!
  11. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef robbyrood


    LET OP BEWAAR DIE CODE WEL HEEEL GOED anders kost het straks ook weer geld om die weer op te vragen bij de RDW.
    Schorsing van een brommer weet ik niet hoe dat zit met de tijd, bij autos en motoren is het zo , minimaal 3 maanden want anders wordt de wegenbelasting vanaf de dag van tenaamstelling gevraagd te betalen.
    Ga er wanneer hij geschorst is ook niet mee de weg op , want dan is het makkelijk bij aanhouding, dan ben je hem kwijt ....waarschijnlijk voorgoed..

    Jammer dat er tegenwoordig zoveel haken en ogen aan hangen....maar ja ..ik reed al met 11 jaar in de rondte dus met 16 was het niet zo'n probleem om veilig te kunnen rijden.
    Of al die dingen zoals rijtest en verkeersregels leren het nu veiliger op maken...
    Veel plezier ermee en ik hoop dat ze binnenkort wel LEGAAL de weg op kan!


    Dank je wel voor je reactie , Robbierood

    Ja ik heb meteen de papieren, code, pasje, sleuteld in mijn kluisje gedaan. En mijn dochter weet dat ze de weg niet op mag gaan. En ik heb haar sleutelsSmile
  12. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Cato

    Goed geregeld met dochter.

    Heeft ze haar fiets ingeruild voor die brommert?
    Neem aan dat je niet blijft spelen voor taxi Smile


    HahaSmile ja, goed gedacht!
    Dochter is nu met de bus naar huis van haar vader en komt terug met de fiets.
    Dochter was erg lief vanavond. Heeft zelfs voor mij gekookt! Dat had ik niet verwachtSmile
Terug naar de lijst