Aanrijding gehad, niet eens met tegenpartij, wat te doen.

Aanrijding gehad, niet eens met tegenpartij, wat te doen. 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Op het schadeformulier heb je een A en B zijde. Op de voorkant staan de gegevens van beide partijen plus de situatie schets en vragen over de aanrijding.
    Hier ben jij het duidelijk niet mee eens. Dat kan.
    Zorg ervoor dat je niet getekend hebt voor aansprakelijkheid (schuldvraag).
    Vervolgens heb jij, als het goed is, een afschrift van de voorzijde ontvangen.
    Op de achterzijde daarvan kan je nog aanvullende gegevens invullen, zoals vragen over de omstandigheden tijdens het ongeval (snelheid, weersituatie). Hier kan jij dus jouw zienswijze invullen.

    Vervolgens stuur je het schadeformulier naar de verzekeraar.
    Je schrijft dat het via de HEMA gaat.. die zullen hun 'product' vermoedelijk wel onder gebracht hebben bij een schadeverzekeraar die toch ook wel telefonisch bereikbaar is. Lees je polis er nog eens op na.
    Enfin, je kan altijd een e-mail erachter aan sturen met jouw visie van het gebeuren.

    Indien e.e.a niet duidelijk is.. ontvang je vanzelf wel bericht van de verzekeraar met verzoek om nadere informatie of bevestiging van hetgeen de conclusie is van de verzekeraar of de verzekeraar van de tegenpartij.

    Ik zou de discussie en afhandeling lekker bij de verzekeraar laten en niks rechtstreeks met de tegenpartij ondernemen.

    Succes.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Goed dat je niet getekend hebt
    Weet je zeker dat je dagwaarde krijgt?
    Veel verzekeraars bieden marktwaarde of aanschafwaarde voor een bepaalde periode


    Fff voor het (mijn) goede begrip.. met een ondertekening van het SAF erken je toch niet direct aansprakelijkheid? Je tekent voor het juist en naar waarheid invullen van de op jou betrekking hebben zijnde gegevens, toch?. De schuldvraag is een aparte vraag welke je onbeantwoord laat.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak



    De schade is meer dan 3500 euro. De inruilwaarde van de auto is ongeveer 2000 en dus is hij economisch total loss. De verzekering gaat dit niet repareren.


    Was je dan nog casco verzekert dan?

    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak

    En ik denk dat de auto het ook niet meer waard is, er zaten een aantal flinke reparaties aan te komen zo rond de 800 euro en dat gebeurt zowel elk jaar en dat is voor een auto van 13 jaar echt wel veel.


    Mwah, hangt er vanaf hoeveel kilometers je rijdt en welke slijtage dingen er zijn.. ?n waar je het laat repareren (arbeidstijd en ? tarief).
    Autorijden kost nu eenmaal geld.. Smile


    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak

    Ik heb al voor ruim 4000 aan reparaties in de afgelopen 6 jaar ...


    .. en hoeveel kilometers heb je ervoor verreden?
    Nog geen 600 euro per jaar.. is heel niet slecht voor een niet geheel nieuwe auto waar gewoon elk jaarbeurtje wel iets extra's aan moet gebeuren. Vind ik.


    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak

    Citroen C1 uit 2009. Ga er aub leeftijd en kilometers flink op vooruit..

    (..).


    Netjes. Is ie waterdicht?
    >>LINK<<

    Smile
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Waarom ben jij mede schuldig dan?


    Plotseling voor overstekende eendjes geremd?
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef ikke71


    De tegenpartij zegt dat ik achteruit reed. Ik stond stil op parkeer terrein wachtend op auto die parkeerplaats afreed. Hun reden achterop gun woord tegen de mijne ik had getuige en hun opeens ook duurde ook erg lang tot ze eruit waren. Nu ga ik bezwaar maken of dat effect heeft en welke schade ik precies moet betalen of ik ben al risk waarschijnlijk alleen in treden achteruit maar dat is dan ook een flinke strop


    Ai, dat zijn de vervelende inderdaad. Meestal is dan 50/50 omdat de maatschappijen de waarheid niet kunnen achterhalen.. hoe onterecht ook soms.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef ikke71

    Blijft mijn woord tegen dat van hun. Ik gaf al aan wat zegt schade expert maar die kan volens hun de dader niet aanwijzen ik denk bullshit kom maar langs dan kan je echt wel zien aan schade hoe of wat. (..)


    Ja? Hoe denk jij dat een expert dat dan kan zien / beoordelen?

    Lastig hoor.. dan kom je al in de theorie omtrent botsenergie e.d terecht.
    Was het wegdek vlak?

    Wat ik mij voor kan stellen is dat er een verschil van impact kan zijn als er sprake is van hoogte verschil (wegdek / drempel niveau) tussen beide partijen.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Die schuldvraag en de moeilijkheden daarover is de reden dat ik een dashcam heb gekocht. Voor nog geen 30euro bij het kruidvat en een micro sd kaartje. Ideaal in dit soort situaties


    Is dat er dan ook eentje die de achterkant filmt?

    Okay, het ding kan aantonen dat je op dat moment stil stond door de GPS snelheid..
Terug naar de lijst