Opzoek naar recept voor nasi

Opzoek naar recept voor nasi 

Onderwerp van FrenchSas

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Het ligt eraan wat voor nasi je wilt maken. Bijvoorbeeld een Chinese (zoals je die bij de Chinees haalt) of een Indonesische.

    Voor een Chinese nasi goreng kun je de rijst koken met een (half) kippenbouillonblokje. De rijst daarna laten afkoelen. Je kunt er dan bijvoorbeeld fijngesneden prei, ei (dat je eerst geroerbakt hebt tot hele kleine stukjes), wat doperwten of in stukjes gesneden roergebakken sperziebonen, fijngesneden ui of bosui, fijngesneden rode peper, blokjes ham (ook fijngesneden en even gebakken) of kleingesneden stukjes gebakken kipfilet aan toevoegen.
    je kunt daar naar smaak kruiden aan toevoegen als peper, knoflook, trassie (garnalenpasta), laos, ketjap manis (zoet) of zoute sojasaus maar zou dit niet doen of slechts minimaal. Ik zou geen ve-tsin gebruiken.Dit is een smaakversterker die veel in de Chinese keuken wordt gebruikt maar bij veel mensen ook klachten geeft.
    Lekker met zo'n klein spiegeleitje erover.

    Voor een Indonesische nasi gebruik je andere kruiden. Bijvoorbeeld gember, laos, koriander, sereh, ketjap (manis), knoflook, e.d.


    mmmm ik krijg trek Smile
  2. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    quote:
    Dit schreef Singa
    Je moet in een pan poepen en dan laat je de kerstman er op springen dan doe je een koprol en dan jump je over iemand die Frank heet en dan speel je het spel Minetopia en scan je iedereen kapot en dan ga je naar australie en daar moet je dan op een kangaroe zitten en zo krijg je rijst dan ren je naar Rusland zodat een ezel erop kan spugen dan doe je hem in een steekvlam en dan is het klaar


    dat is wel heel veel werk maar goeie tip! Smile
  3. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    quote:
    Dit schreef Singa
    Ik ben een Nederlander maar mijn kinderen zijn half Indonesisch en ze zijn dik door de rijst hahahahahahahahhahahahaha ik ben grappig


    Oke, maareh....beter een heel Indonesisch recept dan een half......dus kom maar op?!
  4. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    quote:
    Dit schreef paul1964


    Ingredienten van kippebouillonblokje:

    Zout, plantaardig vet (palm, boter (shea, sal)), smaakversterker (E621, E627, E631), aardappelzetmeel, suiker, kippenvet 2%, aroma, specerijen (kurkuma, SELDERIJZAAD), wortel, gistextract, peterselie, kippenvleesextract 0,1%, gebrande suikerstroop, maltodextrine, antioxidant E392.

    Ve-tsin is E631 (mononatriumglutamaat)


    Biologisch blokje zonder al die rotzooi of zelf bouillon maken? Smile
  5. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    quote:
    Dit schreef paul1964


    Ik gebruik nauwelijks pakjes en zakjes. Het is vaak erg zout en eentonig van smaak.
    Gemberwortel, knoflook en chili's zijn prima smaakmakers.
    Kurkuma is ook lekker voor thee enzo, net als gemberwortel.



    +1 ook nooit echt gedaan eigenlijk. Gebruik weleens bouillonblokjes en ook tomatenpuree e.d. maar geen kant en klaar mixen of sausen doorgaans. Mijn kinderen hebben in hun baby tijd bijvoorbeeld ook nooit iets uit een potje gekregen.
    En nee ik ben geen fanatieke gezondheidsfreak Smile
    Vind vers lekkerder en ook gezonder.

    Verse sereh en koriander vind ik ook erg lekkere kruiden overigens
Terug naar de lijst