Structuurverf verwijderen

Structuurverf verwijderen 

Onderwerp van Tuinfluiter

Terug naar de lijst
  1. Ik be met een verbouwing bezig, nieuwe keuken, vloer, schilder- en behangwerk. De nieuwe keuken is bijna klaar, de vloer helemaal. Nu wilde ik zelf behangen en schilderen, maar heb daarbij een probleem. De muur in de keuken is deels met structuurverf/ stuc bespoten, en deels glad. Hoe krijg ik heel de muur glad?
    Plaatje

  2. Bedankt voor alle tips. ik had het Alabastine spul al gekocht met bijbehorend gereedschap om het op te brengen. Maar de schuurtip en vervolgens rotband lijkt me eigenlijk een betere oplossing en vast ook goedkoper. Pfff maar wat een keus aan spackmessen Smile Had er nog nooit van gehoord. Morgen maar even de boel omruilen. Nu nog zien dat ik het er een beetje glad opkrijg. Het is niet zo'n groot stuk gelukkig. Maar wel deels onhandig om bij te komen aan weerszijden van de afzuigkap.

  3. Uiteindelijk een combinatie van jullie tips gemaakt. Ik had vanochtend geen zin om nogmaals naar de bouwmarkt te gaan, dus toch de Alabastine muurglad gebruikt. Maar niet nadat ik eerst de muur geschuurd heb. Afsteken vond ik te riskant bij mijn fonkelnieuwe keukenkastjes. Bovendien zat de structuur er echt muurvast op. Het resultaat is best redelijk vind ik zelf, misschien nog licht opschuren nadat het goed droog is. Ik heb wel eerst de schouw van de afzuigkap verwijderd. De bijbehorende roller werkte niet echt dus heb ik het met een plamuurmes opgebracht. Ging prima.
    Nu nog bedenken of ik ga schilderen of een vliesbehangetje ertegenaan.....
    Plaatje
Terug naar de lijst