Welke kogellager wasmachine moet ik bestellen.

Welke kogellager wasmachine moet ik bestellen. 

Onderwerp van twelve

Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Na wat gezocht te hebben op Internet weet ik het zeker: de kogellager van mijn wasmachine moet worden vervangen.
    Op YouTube heb ik een instructiefilm gevonden hoe de klus geklaard moet worden.

    Nu moet ik nog het onderdeel bestellen. Ik kan het originele onderdeel bestellen voor zo'n 21 euro, maar er zijn ook alternatieven voor minder dan een tientje.
    Ik denk dat dit ook prima is, als de maten maar kloppen toch?

    Ik zie wel dat er bij de de originele staat: stofdicht, en bij sommige andere alternatieven ook stofdicht, maar sommigen hebben de vermelden waterdicht.

    Ik snap niet wat het verschil is voor de wasmachine en of ik nu beter voor een stofdicht of waterdicht onderdeel moet gaan.
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Peet



    Dat klopt, het lijkt mij ook een normale prijs. Ik koop regelmatig lagers en die goedkope
    uit China die wil je echt niet.



    De wasmachine die ik heb komt ook uit China.Smile

    Het is een Haier en ik kocht hem op 11 november 2008 voor nog geen 250 euro.Smile
    De wasmachine heeft in die 8 jaar zo'n 3 x per week gedraaid en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad!

    Omdat de machine al zo oud is en heel goedkoop was, wil ik er eigenlijk niet zoveel geld aan besteden.

    Ik zou een nieuwe machine kunnen kopen, maar ik wil eigenlijk de uitdaging aangaan om eens zelf een reparatie aan een wasmachine te doen.
    Zou het mij helemaal niet lukken, dan is het geen ramp.Smile

    Ik ben dus helemaal niet tegen Chinese "troep".Smile
    Ik heb recentelijk nog wat onderdelen vervangen bij mijn Magic Bullet. (zo'n teleshop-keukenmachientje, ook bij Blokker te koop trouwens).
    Ging ik eerst naar een onderdelenhuis en kreeg daar een preek dat het troep was, en dat je beter een merk kan kopen en die onderdelen kon hij trouwens ook niet leveren. Vervolgens bestelde ik e.e.a. bij AlieExpress en hij doet het weer als een tierelier. Smile

    Maar dit is even off-topic....

    Maar wat is nu het verschil tussen stofdicht en waterdicht? Maakt het wat uit of de lager stof- of waterdicht is?Smile
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Peet


    foetske, om jou uit een droom te helpen,
    waterdichte lagers bestaan wel, maar worden niet gebruikt voor een wasmachine maar wel
    voor boottrailers.

    Dit ter info.


    Werkt hij weer Twelve?


    Precies, ik had dat allemaal al uitgezocht en in die maat hadden ze stofvrij en waterdicht. Dus vandaar mijn vraag.

    Uiteindelijk ben ik toch niet aan de klus begonnen. De veer van de deursluiting was ook versleten zodat de deur met moeite open ging en ik zag ook een barst in de ruit van de deur. Werd al met al toch een kostbare zaak om alles te repareren/vervangen. Wat een geld wordt er gevraagd voor een stukje ijzerdraad.

    Heb dat allemaal goed uitgezocht ook of er tweedehands nog een nieuwe deur te scoren was, maar helaas niet voor deze machine, Dus na ampel beraad toch besloten de machine op te ruimen en sinds gisteren staat er een nieuwe machine te glimmen.Smile

    Maar mocht hier iets mee zijn dan ga ik het zeker weer overwegen of het de moeite waard is, want het lijkt mij wel heel leuk om aan een wasmachine te sleutelen en op YouTube staan goede filmpjes hoe de klus geklaard moet worden. Smile
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef rotonde
    Je hebt mij in ieder geval geinspireerd. Mijn versnelling is kapot, reparatie bij fietsenmaker rond de 90 eur, duur versnellingssysteem. Hij belde met groothandel en het systeem kwam op 70 euro. Ben zelf gaan zoeken naar t materiaal en kom nu op 40 inclusief remblokken die blijkbaar ook makkie zijn om te vervangen. Arme fietsenmaker ziet me leen nog voor lekke achterbandjes, die maken me te chagerijnig


    Hartstikke goed!Smile

    Ik heb zelf ook eens een kap van een auto-achterlicht besteld, toen was ik tegen een paaltje aan was geredenSmile.

    De kap was een stuk goedkoper als dat de garage hem gaat bestellen., Scheelde de helft! Smile
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Fons69


    Oude wasmachine in de tuin zetten en gezellig op een vrije dag helemaal uit elkaar halen. Gewoon om een te kijken hoe deze werkt.


    De oude machine is meegenomen, maar dit is zeker een goed idee! Smile
Terug naar de lijst