Ongewenste e mail met als afz mijn eigen e mail account?

Ongewenste e mail met als afz mijn eigen e mail account? 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Moet ik nu gelijk een ander wachtwoord aanmaken bij mijn mail?

    Zoals in de eerdere antwoorden al beschreven kan dat geen kwaad, al verwacht ik eigenlijk niet dat dat nodig is. Om email uit jouw naam te versturen heb je namelijk geen toegang nodig tot je mailbox. In principe kun je elk willekeurig adres opgeven als afzender; daar is geen controle op.

    De laatste jaren wordt geprobeerd om een soort controlesysteem op te zetten (SPF) maar dat wordt nog niet breed ondersteund en in de meeste gevallen is het aan de verzendende kant dusdanig slecht ingesteld dat het eigenlijk niet te doen is om aan de ontvangende kant de controles aan te zetten.

    In ieder geval hoef je niet direct in paniek te raken als er mail wordt verstuurd vanuit jouw naam. Het is knap irritant, maar wil dus niet zeggen dat je account gehackt is.

    Als je meer zekerheid wilt hebben dat niemand anders in je mailbox zit te prutsen, kun je het best een provider nemen die 2-staps authenticatie ondersteunt (zoals bijvoorbeeld Gmail). Inloggen met een wachtwoord is dan niet voldoende; er wordt dan na het inloggen nog een code per (bijvoorbeeld) SMS verstuurd die je in moet voeren om de inlogprocedure af te ronden. Een hacker moet dan al je wachtwoord ?n je telefoon hebben om bij je email te kunnen.
Terug naar de lijst