Ervaringen met tandartsen in het buitenland.

Ervaringen met tandartsen in het buitenland. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Mijn brug is zogezegd overleden. Er moeten nu 2 implantaten geplaatst worden en 2 kronen. Gaat meer dan 3000 euro kosten,.Smile
    Nu is het in het buitenland veel goedkoper (Turkije, Hongarije, Thailand).

    Heeft iemand ervaring met tandheelkunde in het buitenland?
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Petrie
    Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ken wel mensen in mijn omgeving die het in Belgie hebben laten doen dat was in ieder geval stuk goedkoper.
    En mss naar je zorgverzekering kijken omdat je in januari nieuwe kan afsluiten. Aanvullende verzekering en uitgebreide tandartsverzekering misschien een idee?


    Dankjewel, ik zal ook eens in Belgi? zoeken via Google. Ik heb een basisverzekering en een aanvullende tandartsenverzekering van 500 euro per jaar. Maar die kun je niet zomaar ophogen als je weet wat er allemaal aan komt.
    Zoiets als een brandend huis he? Smile
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    als je na Thailand of zo gaat en er zou wat mis gaan nadat je thuis bent, komt zelden voor maar stel dat, dan sta je toch ff denk in de problemen want de garantie is dan heel ver weg


    Ik ben eigenlijk op zoek naar goede adressen in het buitenland. Ik vraag dus of mensen er ervaring mee hebben. In dat geval weten ze ook hoe de nazorg is geregeld.


    Vaak is er ook voor buitenlandse tandartsen nazorg in Nederland. Smile

    By the way:

    Ik hoef ook geen bangmaak-reacties, dat alleen in Nederland alles perfect geregeld is en dat het daarom allemaal zo duur is, want dat is niet zo.Heb ooit mijn ogen laten laseren in Belgi? en behalve de scherpere prijs, werd ik geholpen door een van de beste oogartsen van Europa.Smile
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef scar

    In nl kost een beetje inplantaat zo'n ?1.800 per stuk.


    Als dat zo is, dan zijn er in Nederland ook verschillen.
    Bij het Deventer Ziekenhuis zou ik voor de eerste implantaat 807,37 euro betalen en de tweede kost dan 481,55.

    Maar over verschillende tarieven in Nederland...

    Zo was ik door mijn tandarts naar de kaakchirurg verwezen om nog een wortel van een kies te verwijderen.
    In eerder bezoek gaf ze aan dit zelf te doen, maar vorige week stond ik na een behandeling dus met een verwijziging naar de kaakchirurg in de hand.

    Ik heb afgelopen week een en ander uitgezocht. Bij de kaakchirurg kon ik pas net voor de Kerst terecht en zou deze behandeling mij 205,15 euro kosten. Dit zou ik uit eigen zak moeten betalen aangezien ik helemaal niks van mijn eigen risico hebt verbruikt.

    Bij mijn tandartsenverzekering stond er nog bijna 70 euro aan tegoed voor 2016.
    Dus ik heb mijn eigen tandarts gevraagd waarom zij zelf niet die wortel zou trekken en waarom zij mij heeft doorverwezen.

    Zij schrok ook dat het bij de kaakchirurg zou duur was, want haar tarief was 68,-- euro. Ik mocht een afspraak maken en zij zou het zelf doen.

    Gisteren kon ik al bij haar terecht en het was een fluitje van een cent. En voor mij een besparing van 205,15 euro.
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Malero


    Ik heb zelf ook gekeken voor tandarts daar. De klinieken zien er uit om door een ringetje te halen.
    Zodra ik kan ga ik er heen om eens te kijken hoe en wat.


    Ik heb de afgelopen week heel Internet afgezocht. Gekeken naar Hongarije, Thailand en Turkije.

    Mijn keus is gevallen op een praktijk in Turkije. Ik heb veel goede beoordelingen over deze tandarts gelezen en bovendien komt hij geregeld naar Nederland. Ook werkt hij samen met een tandarts in Nederland. Dat lijkt mij wel handig als er iets mocht zijn. Ook werkt hij met goed materiaal (Zwitserland).
    Bovendien spreekt hij ook Nederlands en dat vind ik ook wel heel fijn!Smile

    Inmiddels heb ik al een ticket geboekt. Op 8 maart vlieg ik voor nog geen 100 euro eventjes op en naar Istanbul voor de implantaten.
    En drie maanden later ga ik een paar dagen naar Istanbul voor de kronen en om daar de boel te verkennen. Maar die stedentrip moet ik nog boeken.

    Maar ondanks de reis-en verblijfkosten zal het zeker de moeite waard zijn nu dezelfde behandeling mij de helft gaat kosten.

    Ik vind het wel heel spannend!Smile
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Ik zelf ben binnenkort weer in Bangkok, ik kan wel voor je vragen wat een goede kliniek is.


    Zie net dat je al een kliniek hebt gevonden.

    Klopt. Ik ga naar Istanbul. In ieder geval bedankt. Thailand is te ver om 2x te bezoeken in korte tijd en wordt dan te duur. Heb het wel overwogen omdat mijn jongste zoon een jaar aan het backpacken is en nu in Bangkok is, maar tegen die tijd is hij alweer doorgereisd.
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Champagne


    Heb je een adres of link van de website?
    Ben benieuwd!

    Yep.

    >>LINK<<
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Carlita
    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen, klinkt vertrouwens wekkend. Houd je ons op de hoogte ?



    Ik houd jullie op de hoogte van mijn tandartsavonturen in den vreemde.Smile

    Samenvattend:
    Op 8 maart vlieg ik in 1 etmaal eventjes op en neer naar Istanbul voor 2 implantaten.

    Inmiddels heb ook al een vliegticket in de pocket voor een week Istanbul van 18 tot en met 25 juni 2017 voor het plaatsen van de 2 kronen.
    Daar moet ik van Erdal een week voor uittrekken (maandag t/m zaterdag). Maar daarnaast uiteraard genoeg vrije tijd om de stad te verkennen.Smile
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Zorg dat je die afspraak met de tandarts op papier bij je hebt, en het telefoonnummer van de praktijk. De douane mocht anders denken dat je drugs smokkelt (geen grap).


    Jarenlang als secretaresse gewerkt.Smile

    Ik heb al een dossiertje aangelegd.Smile
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    even een update!Smile

    Ik ben gisteren(woensdag 8 maart) dus in Istanbul geweest.Smile

    Dinsdagochtend nog gewerkt en dinsdagmiddag tot een uurtje of negen naar de sauna geweest met een vriendin. Lekker uitgerust en geslapen en daarna op de laatste trein naar Schiphol gestapt en 01.55 uur ging ik de lucht in.
    Iets over achten Turkse tijd s?morgens aangekomen in Turkije en om 10.00 uur had ik dus die afspraak met de tandarts. De praktijk was modern en schoon.
    Ik moet zeggen dat ik echt een VIP behandeling heb gekregen. Hij nam echt alles wat hij zou gaan doen met mij door, nam ook helemaal de tijd, sprak goed Nederlands en gaf mij medicatie, en daarna zei hij dat ik maar even eerst ergens maar iets moest eten en 11.30 uur weer terugkomen.
    Daarna volgde de behandeling. Er moesten 2 implantaten worden ingebracht. Alles ging heel hygienisch, kreeg een haarnetje om, plastic overschoenen over de schoenen heen, etc.. Is natuurlijk ook een operatie. Het was met een klein half uurtje gepiept. Daarna had ik nog een paar uurtjes de gelegenheid om wat rond te lopen in het centrum en heb een smoothie gedronken op het dakterras van Big Chef boven winkelcentrum City?s en had een prachtig uitzicht over de stad. Heerlijk! Gewoon in een T-shirt en de zonnebril op, want het was zeker wel een graad of 22. Om vier uur ging ik weer richting vliegveld en om tien over twaalf was ik weer thuis. Smile

    Het gaat heel goed. Heb medicatie en over 3 maanden ga ik dus weer terug voor de kronen. Maar dan moet ik de hele week daar zijn, maar dan ook genoeg tijd om de stad te verkennen.Smile
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef elly69

    Ik ben zelf ooit in een kliniek in Delft geweest voor lenzen (ook implantaten) bij een Turkse poli, maar durfde toch niet door te zetten.


    Ik ben dan altijd benieuwd wat dan die angst is? Ben je bang voor de behandeling?Smile
    Zou je die wel in Nederland durven laten uitvoeren?Smile~
    Of ben je bang voor `het buitenland`?

    Ik krijg soms het idee dat bepaalde het mensen het raar vinden wanneer je de wijk naar het buitenland neemt, omdat op de een of andere manier, in hun gedachtengang alleen in Nederland goede gezondheidszorg geboden kan worden.
  12. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Erik63
    Stoer hoor Smile

    Ben je nu de helft goedkoper uit + week vakantie?


    De behandeling die ik moet doen is in Nederland 2x zo duur.

    Nu heb ik natuurlijk nog wel de reis-en verblijfskosten, maar na aftrek daarvan houdt ik - in mijn geval- nog zo?n 1000 euro in mijn eigen pocket. Smile
    En een leuke stedentrip!
Terug naar de lijst