Ervaringen met tandartsen in het buitenland.

Ervaringen met tandartsen in het buitenland. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef scar

    In nl kost een beetje inplantaat zo'n ?1.800 per stuk.


    Als dat zo is, dan zijn er in Nederland ook verschillen.
    Bij het Deventer Ziekenhuis zou ik voor de eerste implantaat 807,37 euro betalen en de tweede kost dan 481,55.

    Maar over verschillende tarieven in Nederland...

    Zo was ik door mijn tandarts naar de kaakchirurg verwezen om nog een wortel van een kies te verwijderen.
    In eerder bezoek gaf ze aan dit zelf te doen, maar vorige week stond ik na een behandeling dus met een verwijziging naar de kaakchirurg in de hand.

    Ik heb afgelopen week een en ander uitgezocht. Bij de kaakchirurg kon ik pas net voor de Kerst terecht en zou deze behandeling mij 205,15 euro kosten. Dit zou ik uit eigen zak moeten betalen aangezien ik helemaal niks van mijn eigen risico hebt verbruikt.

    Bij mijn tandartsenverzekering stond er nog bijna 70 euro aan tegoed voor 2016.
    Dus ik heb mijn eigen tandarts gevraagd waarom zij zelf niet die wortel zou trekken en waarom zij mij heeft doorverwezen.

    Zij schrok ook dat het bij de kaakchirurg zou duur was, want haar tarief was 68,-- euro. Ik mocht een afspraak maken en zij zou het zelf doen.

    Gisteren kon ik al bij haar terecht en het was een fluitje van een cent. En voor mij een besparing van 205,15 euro.
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Malero


    Ik heb zelf ook gekeken voor tandarts daar. De klinieken zien er uit om door een ringetje te halen.
    Zodra ik kan ga ik er heen om eens te kijken hoe en wat.


    Ik heb de afgelopen week heel Internet afgezocht. Gekeken naar Hongarije, Thailand en Turkije.

    Mijn keus is gevallen op een praktijk in Turkije. Ik heb veel goede beoordelingen over deze tandarts gelezen en bovendien komt hij geregeld naar Nederland. Ook werkt hij samen met een tandarts in Nederland. Dat lijkt mij wel handig als er iets mocht zijn. Ook werkt hij met goed materiaal (Zwitserland).
    Bovendien spreekt hij ook Nederlands en dat vind ik ook wel heel fijn!Smile

    Inmiddels heb ik al een ticket geboekt. Op 8 maart vlieg ik voor nog geen 100 euro eventjes op en naar Istanbul voor de implantaten.
    En drie maanden later ga ik een paar dagen naar Istanbul voor de kronen en om daar de boel te verkennen. Maar die stedentrip moet ik nog boeken.

    Maar ondanks de reis-en verblijfkosten zal het zeker de moeite waard zijn nu dezelfde behandeling mij de helft gaat kosten.

    Ik vind het wel heel spannend!Smile
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Bij mijn aanvullende verzekering werd gevraagd heeft U MEER DAN TWEE kronen/implantaten nodig de komende jaren. Mijn antwoord was nee, want ik had er twee nodig. Dus werd geaccepteerd de meest uitgebreide verzekering. .Ik heb in het ene jaar de implantaten laten zetten en het andere verzekeringsjaar de kronen er op laten doen. Ik ben bij NG dent in Hilversum geweest. Naar tevredenheid geholpen betreft de implantaten, de kronen was een hele bevalling omdat ik lage kiezen heb en met het materiaal wat ze daar gebruikten lastig was om het ook mooi te doen. Bij mijn voorste kies is het schroefje van het implantaat zichtbaar.
    Ik heb trouwens het geheel nog als ziektekosten vd inkomstenbelasting afgetrokken.

    Betreft Bangkok. Ik heb een Thaise vriend daar wonen, hij is tandarts. Hij zegt dat er veel slechte praktijken zijn om dat hygiene vaak te wensen overlaat. Ook raad hij t niet aan om grote ingrepen te laten doen omdat als je later problemen krijgt je daar niet even heen kan voor nabehandeling. Voor implantaten moet je twee keer heen. Helaas doet hij deze behandeling zelf niet omdat hij commercieel manager is bij een internationaal bedrijf in tandheelkundige apparatuur. Ik zelf ben binnenkort weer in Bangkok, ik kan wel voor je vragen wat een goede kliniek is.


    Zie net dat je al een kliniek hebt gevonden.
  4. Champagne
    Doe Maar Een Biertje

    Toon alleen de berichten van Champagne
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik heb de afgelopen week heel Internet afgezocht. Gekeken naar Hongarije, Thailand en Turkije.

    Mijn keus is gevallen op een praktijk in Turkije. Ik heb veel goede beoordelingen over deze tandarts gelezen en bovendien komt hij geregeld naar Nederland. Ook werkt hij samen met een tandarts in Nederland. Dat lijkt mij wel handig als er iets mocht zijn. Ook werkt hij met goed materiaal (Zwitserland).
    Bovendien spreekt hij ook Nederlands en dat vind ik ook wel heel fijn!Smile

    Inmiddels heb ik al een ticket geboekt. Op 8 maart vlieg ik voor nog geen 100 euro eventjes op en naar Istanbul voor de implantaten.
    En drie maanden later ga ik een paar dagen naar Istanbul voor de kronen en om daar de boel te verkennen. Maar die stedentrip moet ik nog boeken.

    Maar ondanks de reis-en verblijfkosten zal het zeker de moeite waard zijn nu dezelfde behandeling mij de helft gaat kosten.

    Ik vind het wel heel spannend!Smile


    Heb je een adres of link van de website?
    Ben benieuwd!
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Ik zelf ben binnenkort weer in Bangkok, ik kan wel voor je vragen wat een goede kliniek is.


    Zie net dat je al een kliniek hebt gevonden.

    Klopt. Ik ga naar Istanbul. In ieder geval bedankt. Thailand is te ver om 2x te bezoeken in korte tijd en wordt dan te duur. Heb het wel overwogen omdat mijn jongste zoon een jaar aan het backpacken is en nu in Bangkok is, maar tegen die tijd is hij alweer doorgereisd.
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Champagne


    Heb je een adres of link van de website?
    Ben benieuwd!

    Yep.

    >>LINK<<
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen, klinkt vertrouwens wekkend. Houd je ons op de hoogte ?
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Carlita
    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen, klinkt vertrouwens wekkend. Houd je ons op de hoogte ?



    Ik houd jullie op de hoogte van mijn tandartsavonturen in den vreemde.Smile

    Samenvattend:
    Op 8 maart vlieg ik in 1 etmaal eventjes op en neer naar Istanbul voor 2 implantaten.

    Inmiddels heb ook al een vliegticket in de pocket voor een week Istanbul van 18 tot en met 25 juni 2017 voor het plaatsen van de 2 kronen.
    Daar moet ik van Erdal een week voor uittrekken (maandag t/m zaterdag). Maar daarnaast uiteraard genoeg vrije tijd om de stad te verkennen.Smile
  9. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Beetje laat dat ik dit draadje zie, heeft iemand ervaring met Cerec?
    >>LINK<<
  10. quote:
    Dit schreef twelve

    Samenvattend:
    Op 8 maart vlieg ik in 1 etmaal eventjes op en neer naar Istanbul voor 2 implantaten.


    Zorg dat je die afspraak met de tandarts op papier bij je hebt, en het telefoonnummer van de praktijk. De douane mocht anders denken dat je drugs smokkelt (geen grap).
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Zorg dat je die afspraak met de tandarts op papier bij je hebt, en het telefoonnummer van de praktijk. De douane mocht anders denken dat je drugs smokkelt (geen grap).


    Jarenlang als secretaresse gewerkt.Smile

    Ik heb al een dossiertje aangelegd.Smile
  12. 👍
Terug naar de lijst