gasleidingen vervangen plus bijkomende onverwachte kosten.

gasleidingen vervangen plus bijkomende onverwachte kosten. 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    De gemeente heeft iedereen verplicht om op eigen kosten de stalen gasleidingen die in de kruipruimte zitten te vervangen. Ooit is bij de bouw van de woningen verkeerd materiaal hiervoor gebruikt.
    Prijs valt als je dat collectief laat doen mee en wat moet dat moet.

    Nu blijkt dat de kosten niet blijven bij het vervangen van de leidingen.
    De keuken moet (gedeeltelijk) gedemonteerd worden om er bij te komen en in de wc moet de betegelde koof, waarachter het buis en afvoerwerk zit wat naar boven gaat opengebroken worden.
    Dit betekent een boel extra onvoorziene kosten waar we niet (en niemand niet) op gerekend hadden. Dit zit ook niet bij de prijs in voor het vervangen van de leidingen. Je moet het of zelf doen of als je niet zo handig bent het laten doen.
    Gemeente zegt dat als je het geld er niet voor hebt je maar moet gaan lenen.

    Zou dit niet ergens op te verhalen zijn?
  2. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Weet je meteen waarom de overheid zo dol is op koophuizen en huiseigenaren: die moeten dit soort dingen zelf betalen.



    Terwijl de fout hier bij de gemeente/overheid ligt.
    Vanmorgen weer gesprek gehad met iemand van de gemeente. Gasleidingen probleem was al bekend voor 2003. Ook bij makelaars. Wij hebben woning gekocht in 2006. Is toen niet vermeld dat er problemen met de gebruikte gasleidingen waren.
    Leidingen in kruipruimte vervangen is het probleem niet die kosten zijn te overzien.
    Waar ik me aan stoor is dat de keuken gedemonteerd moet worden en de wc half uitgebroken.
    Deze kosten lopen nogal op omdat we dat zelf niet kunnen.

    Was ons dit verteld hadden we de woning hoogstwaarschijnlijk niet gekocht.

    De makelaar beroept zich op onderzoeksplicht koper en wil adres vorige bewoners niet geven.
  3. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef koen
    vroeger had ik ook een huis met stalen gasleidingen. 10 jaar geleden verkocht met expliciete vermelding dat dit huis stalen gasleidingen had. in de jaren 90 was mij al bekend dat die leidingen eruit moesten op termijn. Geen enkele loodgieter wilde er nog een niet-gebruikte aansluitpunt verwijderen.

    stalen gasleidingen (vaak met stalen koppelingen en hennep-pakking) zijn na zoveel jaren kwetsbaar voor lekkage. Je moet er niet aan denken dat het mis gaat in jouw kruipruimte of in dat van de buren.



    Sta ik helemaal achter.
    Alleen is ons niks verteld over die stalen leidingen terwijl het rondom bekend was. Daar struikel ik over. Plus het feit dat om alles goed te maken de keuken gedemonteerd moet worden en de koof die naar boven gaat uitgebroken moet worden.
    Als we geluk hebben alleen het gedeelte in de wc, bij pech de hele koof naar boven toe. Dan moet ook bij de douche uitgebroken worden.
    Betekend dus grote verbouwing in het kader van verplicht vervangen van stalen gasleidingen.
Terug naar de lijst