verhuist, nu wil ik internet en Netflix, welk abonnement?

verhuist, nu wil ik internet en Netflix, welk abonnement? 

Onderwerp van MaaikeSchildert

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert
    Ik ben verhuist en ik wil graag een internetverbinding hebben en Netflix. Wat is het beste abonnement? De beste prijs / kwaliteit verhouding.

    Ik hoef geen tv aansluiting, want ik kijk eigenlijk veel via mijn laptop of iPad. Eigenlijkj alleen 1, 2 en 3 en uitzending gemist, via >>LINK<< dat werkt echt prima voor mij. Als ik wat langer ga kijken, een filmpje ofzo, dan sluit ik mijn laptop op mijn tv aan. Dat gaat ook heel goed. Nu heb ik begrepen dat je Netflix via internet bekijkt. Nu heb ik nog nooit een Netflix abonnement gehad, dus ik weet het niet precies hoe dat werkt.

    Als ik een abonnement neem van Ziggo, ben ik duur uit, omdat ik dan ook gelijk tv krijg. Wat ik niet ga gebruiken. Nu zag ik een aanbieding van Tele2, met 50Mbit per seconde (lijkt me voldoende) voor 25 euro per maand (ongeveer). Kan ik daar dan ook Netflix op draaien? Of heb ik dan ook een smarttv nodig? Of gaat dat ook via mijn laptop.

    Wat hebben jullie? Of heeft iemand advies voor me?

    Groetjes, Maaike
  2. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Oh joh? Dus ik kan zonder abonnement 1, 2 en 3 kijken door de tv met een coaxkabel aan te sluiten op de coaxdoos in de muur. Dat is mooi, want soms vind ik het fijn om tijdens dwdd en journaal te internetten. Ik ga een coaxkabel halen. Is dat alvast geregeld.

    Dan uitzoeken wat de goedkoopste internetaanbieder (zonder tv) is.
  3. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Hahaha, het leek ook al te goed om waar te zijn. Hoewel het dus heel goed kan zijn dat ik nu kabel in mijn huis heb, alleen maar omdat Ziggo niet speciaal langs komt om mij af te sluiten, omdat ze er van uit gaan dat de volgende bewoner ook weer een abonnement neemt. Ik ga ervoor.

    Daarnaast lijkt een abonnement bij Tele2 voor alleen internet 25 euro, met de basis Netflix 8 euro, mij de goedkoopste variant. Daar ga ik denk ik voor. Met daarnaast de gratis (niet afgesloten) coax aansluiting op mijn tv, voor zo lang als die nog mag duren.
  4. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Jij bent ook duidelijk Arno, ik zit hier dichtbij en goed. Het aantal MBit's is min 30 en max 100. Prima dus. Ik zal ook diegene met tv bekijken, maar tot nu toe zijn ze echt duurder. XS4all biedt bijvoorbeeld Netflix in zijn menu aan. Maar dat vind ik een rare zin. Heb ik dan Netflix? Of zit dat in de mogelijkheid omdat het in een soort pulldown menu te voorschijn komt. Vaag vind ik dat. Ik wantrouw ze ook zo.

    Ik blijf zoeken.... Smile
  5. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ziggo sluit alleen een coax signaal af als er sprake is van wanbetaling, of als er na meer dan 3 mnd geen diensten worden afgenomen. Soms duurt dit laatste langer. Je kunt er vanuit gaan dat zodra je een brief over grijs kijker krijgt, het niet lang meer zal duren voor het signaal er af gaat.

    Met een digitenne kastje zonder abonnement (zie marktplaats) kun je npo 123 en een lokaal station wel gratis ontvangen.

    Gaaf!
  6. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Ik kijk inderdaad NPO 1, 2 en 3 via de laptop op >>LINK<<
    Ideaal voor mij. En als ik een groter beeld wil, sluit ik mijn laptop aan op de tv.
  7. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Ik zal even updaten:

    Ondertussen heb ik een abonnement van Tele2, voor alleen internet. Die was het goedkoopste voor mij. Ik heb Netflix genomen en kijk dus 1,2,3 en Netflix.
    Dat betekent dat ik Sbs RTL dus niet kan kijken, maar mis ik ook niet.

    Ik heb een Chromecast apparaatje gekocht Destijds 32 euro ofzo. Daarmee hoef ik mijn laptop niet aan te sluiten, maar bepaal ik op mijn laptop, iPad of mobiel welke film, welk net of welke radio ik kijk (/luister) en die "cast" hij dan naar de tv, via de wifi verbinding. Echt ideaal.

    1 minpuntje: chromecast werkt niet via een Windowsmobiel (achterlijk ding)
Terug naar de lijst