Boventallig

Boventallig 

Onderwerp van ilyana

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana
    Het ziet er naar uit dat ik vanaf 1 januari 2018 boventallig word.

    Er is een sociaal plan. De bonden zijn betrokken. In verband met een fusie komt mijn huidige functie als zodanig te vervallen. In de nieuwe organisatie komt een nieuw te creeren functie op mijn afdeling, die naadloos aansluit bij mijn huidige functie. Veel van de taken behorende bij de nieuwe functie, zijn mijn taken nu. Het wordt alleen anders genoemd.

    Morgen ben ik uitgenodigd te verschijnen bij een fusiebijeenkomst en zal ik bovenstaande officieel vernemen.

    Op voorhand heb ik een vraag: heeft het nut me aan te sluiten bij een bond? Ook als de bond al betrokken is? En zo ja, maakt het uit welke? Cao is die van ziekenhuis.
  2. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Wanneer de functie fwg gelijkwaardig is en je qua anci?nniteit in aanmerking komt ben je miet boventallig


    Wat is anci?nniteit?
  3. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Dank voor jullie input.

    Dus ik begrijp dat ik vanavond eigenlijk nog lid moet worden, want als ik het morgen officieel hoor, dan is het te laat.

    Wat een toestand eigenlijk.

    Ik ga me beraden.

    Wat Jelle zegt; daar heb ik nog een vraag over.

    Stel ik ben wel degelijk boventallig. Dan ga ik gewoon op de grote hoop met andere boventalligen en op basis van dienstjaren (en wat nog meer?) en wetten kom ik dus A) in aanmerking voor de nieuwe functie of B) krijg ik ontslag of C) gaan ze me van werk naar werk helpen, binnen of buiten mijn huidige werkgever. Klopt dat?

    In dat hele traject is de bond betrokken en daarnaast is het dus verstandig om zelf lid te zijn?

    Moet ik dan niet wachten tot ik morgen hoor welke bond betrokken is?
  4. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    quote:
    Dit schreef Jitte
    Bond helpt je alleen maar als je al een paar jaar lid bent, zo ook rechtsbijstand verzekering.


    Als ik jou hoor, hoef ik daar dus geen hulp van te verwachten. Ben geen lid en heb ook geen rechtsbijstandverzekering.

    Nou ja, ik ga morgen eerst maar eens luisteren.
  5. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Aangezien ik niet zo christelijk ben, gekozen voor FNV. Toch maar direct lid geworden.

    Maakt het straks nou niks uit als toevallig CNV vanuit werkgever betrokken is bij de fusie en reorganisatie?
  6. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    quote:
    Dit schreef jellehl
    Ik kan nu ndauwelijks lezen Probeer morgenochtend te antwoordenp


    Das lief!

    Heb aardig goed geslapen, al begonnen mijn gedachten wel meteen op volle toeren te draaien zodra ik wakker werd.

    Gelukkig is de bijeenkomst zo om half negen meteen.

    Ik maak me zorgen, maar weet tegelijkertijd dat ik er niks aan kan veranderen.
  7. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Afgelopen maandag ontving ik van de manager medische diagnostiek een brief waarin ze haar waardering uitsprak voor mijn inzet tijdens de afgelopen periode die voor mijn team erg hectisch was/is in verband met een groot project.

    Ik mag op kosten van de zaak met de kids uit eten; die blijk van waardering vond ik erg fijn al dacht ik toen ook wel: is dit een doekje voor het bloeden?

    Met de informatie die ik informeel een dag later kreeg (niet van haar) lijkt het daar nu wel erg op.

    Maar miscchien ben ik voorbarig.
  8. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Vandaag een gesprek gehad met PZ, om te checken of ik alles goed begrepen heb.

    In dit stadium van de fusie is nog niets met zekerheid te zeggen. We hebben de gunstigste en ongunstigste situaties doorgesproken.

    Insteek is, dat ze me willen behouden.

    Gunstigste scenario: mijn functie is inwisselbaar voor nieuw te ontwikkelen functie.

    Ongunstigste scenario: ik ben boventallig. Dan gaat het sociaal plan in.
  9. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    quote:
    Dit schreef jellehl
    KHet giunstige scenario is objectief toetsbaar


    Dat begreep ik, min of meer.

    Hoe dat dan werkt, weet ik niet.

    Ik begreep zelfs, dat het niet all??n gaat over mijn huidig takenpakket zoals beschreven, maar wat ik do?. Op dit moment is dat zoveel meer dan beschreven en heeft te maken met grote lopende projecten, waarbij ik noodzakelijke taken van het afdelingshoofd overneem (haar gebrek aan tijd) en meer dan normaal, coachend ben richting team.

    Maar hoe dat dan straks wettelijk gezien precies in mijn voordeel kan werken, weet ik ook niet.
  10. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Inmiddels een aantal maanden verder. De fusie is per 1 april een feit; een maand later dan verwacht.

    Ik vraag me af of daarmee de datum waarop ik boventallig wordt, ook verschuift. Die datum was 1 januari 2018. Onder ander daarover heb ik aanstaande vrijdag een gesprek met pz.

    Daarnaast komt er intern een functie vrij als teamleider. Het zou in principe een promotie zijn. Maar er zijn ook op die betreffende afdeling behoorlijk wat wijzigingen te verwachten, die op dit moment grotendeels onbekend zijn, omdat alle afdelingsplannen nog verder uitgewerkt moeten worden.

    Het blijft lastig om steeds goede keuzes te maken, op basis van de informatie die op dat moment voorhanden is. Misschien moet ik een gokje wagen. Promotie is vooruitgang en daar ga ik normaal gesproken natuurlijk wel voor, maar niet ten kosten van alles. Ik heb mijn intersse kenbaar gemaakt, tijdens een informeel gesprek met het hoofd en pz. Het lijkt mij geen probleem om ook officieel te solliciteren?

    Er zijn vast mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, ofwel vanuit hun vakgebied danwel ervaring.
  11. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Zonder fusie zou ik ook gesolliciteerd hebben. En ja, het is intern.

    Ik verwacht op korte termijn uitgenodigd te worden voor een verkennend gesprek. Daarna neem ik zeker ook nog contact op met de bond.
  12. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana

    Aanstaande domderdag een sollicitatiegesprek. Ik ga er voor en sta er achter.
Terug naar de lijst