E mail adres controleren kan dat?

E mail adres controleren kan dat? 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef waterMan
    Als een niet bestaand mailadres wordt gebruikt, wordt door de mailserver hiervan meestal een automatisch bericht naar de afzender gestuurd.

    Hier moet je tegenwoordig niet teveel meer op vertrouwen. Vrij veel providers hebben deze functionaliteit uitgeschakeld om te voorkomen dat ze op spam-blacklists worden gezet: het bouncen van spam met een vervalst afzenderadres wordt vaak ook als spam beschouwd.
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Wat een spionage software!
    Achteraf werkt het (gelukkig) niet, maar brrr eng spul. Vraag mij af of en hoe het werkt.

    Je verstuurt je mail via hun servers. Aan jouw mail voegen ze een (onzichtbare) afbeelding toe met een unieke url. Als de mail wordt bekeken, wordt die afbeelding opgevraagd en via de url kunnen ze dan bepalen wanneer (en hoe vaak) de mail is gelezen.

    Werkt het? Bij mij in ieder geval niet. Ik heb mijn mailpakket zo ingesteld dat externe afbeeldingen alleen worden getoond als ik daar expliciet om vraag. In spammails worden dergelijke links namelijk ook gebruikt om te monitoren welke email-adressen actief zijn.
Terug naar de lijst