Wasmachine centrifugeert niet meer - Monteur bellen? - tips

Wasmachine centrifugeert niet meer - Monteur bellen? - tips 

Onderwerp van saskiamaria

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door saskiamaria zelf op 26 januari 2017 om 19:36:22

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef sanny
    Ik heb dat ooit ook eens gehad en toen kreeg hij het water niet weggepompt, doordat er een filter verstopt zat.
    Weet niet meer of hij toen alleen bij het centrifugeren niet ronddraaide of helemaal niet meer.


    Ik zou inderdaad dit eerst controleren.

    Ik lees dat het ook de koolborstels kunnen zijn.

    Indien de trommel niet meer draait (of plotsklaps tot stilstand is gekomen) kan het de V-snaar (aandrijfriem) zijn.

    >>LINK<<


    Ik begrijp uit je verhaal dat het niet makkelijk zal zijn om de wasmachine te kantelen.
    Indien dat wel mogelijk is, lijkt het mij aannemelijk dat een afgelopen of gebroken V-snaar zien moet zijn door een stukje bungelend rubber onderaan de wasmachine...

    Anyway, succes met demonteren van de achterzijde.

    Heb je nog een instructieboekje van de machine?
    Zo nee, wellicht online kijken of deze in te zien is.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Video.



    Bovenblad mag er ook af...

    ~~~~~~~~~~~~
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Volgens mannen.
    Als een vrouw een technische oplossing geeft, moet er altijd een man nog een keer hetzelfde zeggen. Alsof mannen vrouwen niet lezen in deze praktische rubriek.


    Welnee.

    Het is alleen net als vaak met de auto.. 'mijn auto start niet'.. hoor je vaak.. en bedoeld wordt er dan dat de motor wel start maar niet aanslaat.. Smile

    Kortom, dat Raymond een aanvullende vraag stelt naar welk moment van het wasprogramma de trommel niet meer draaide lijkt mij heel legitiem.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Bloem
    (..) Mannen lezen gewoon slecht en denken dat ze het beter weten.


    Welnee, zij hebben gewoon een mening. Smile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Erna


    Een aantal heeft hier weer gereageerd. Ook al moeten ze eerst zelf googlen, maar beter weten zullen ze Smile


    Je doelt zeker op mij?

    Volgens mij heb ik hier niet beweert dat ik het beter weet.

    W?l haak ik in op mogelijk een andere oorzaak..

    Daarnaast, afgaande op wat Bloem min of meer schreef (appeltje eitje, ff achterkant open schroeven en de riem eraf halen).. deed mij dat denken aan de keer dat ik ook wel dacht 'ff de plaat' erachter af schroeven om het contragewicht eruit te halen, zodat e.e.a wat lichter was tijdens verhuizing van flat 3 hoog achter. Dat viel mij tegen, kennelijk heeft mijn AEG e.e.a goed ingekapseld?

    Ik heb dus mijn spierballen laten werken en de machine in ??n geheel naar beneden weten te brengen. Smile

    Dus, ik was even nieuwsgierig en kwam op de filmpjes uit. Die deel ik hier alleen maar, wie weet heeft Saskia er iets aan. Beter mee verlegen (qua informatie) dan onverlegen, toch?

    ~~~~~~~~~~
    ~Tot slot, om dan toch ff de wijsneus uit te hangen.. Het centrifuge proces kent een aantal stappen. Immers, na het spoelen zal het aanwezige water toch weg moeten, niet dan?

    Kortom, de vraag naar welk moment de trommel nog draaide is gewoon relevant. Als de trommel gewoon normaal draaide maar de compjuter start het centrifugeproces niet op.. staat de trommel inderdaad stil.. maar of dat dan aan een gebroken/afgelopen riem ligt?

    Ik geef maar even een link, zodat duidelijk is dat ik niet uit 'mijn nek loop te lullen'. Smile
    >>LINK<<


    ~~~~~~~~

    Hoe is het nu, Saskia? Al wat verder gekomen?
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef scar
    (.)n met enige regelmaat jaag ik aqcuisiteurs de hoogste boom in als ze weer eens een verkeerde aanname doen en zich dan volledig en totaal vastlullen.


    Daar geniet je zeker van?
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ach ja, dat soort gesprekken kunnen het werk altijd ff aangenaam onderbreken voor degene die een beetje wil sarren.
    Uit het voorbeeld van Bloem blijkt alleen al wel dat dit sekse onafhankelijk kan zijn. Smile

    Enfin, de betreffende acquisiteur had, kennelijk, ff niet opgelet bij het lesonderwerp 'open vragen stellen'.. OF hoe je op internet bronnen raadpleegt zodat al bekend is wie de beslissers binnen een bedrijf zijn.. Smile
    25 jan '17 - 19:03:42 / 25 jan '17 - 19:31:23
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef saskiamaria
    (..)
    Toch maar een monteur gebeld, omdat de machine een jaar of 8 oud is en er vaak mee gewassen is vermoedt hij dat de koolborstels versleten zijn. Dit kan hij repareren voor 105,- euro, inclusief voorrijkosten.
    Ik denk dat ik dat maar ga doen, zie er tegenop om het zelf te doen na het bekijken van de instructiefilmpjes op internet 😕.
    Want hoewel ik reuze creatief, handig en ook optimistisch ben denk ik dat ik dit beter aan iemand over kan laten die daar echt goed in is. Ieder z'n vak...

    (..)


    Lijkt mij een schappelijk bedrag. Klein uurtje werk, paar tientjes materiaal, de bedrijfsauto rijdt ook niet op water.. + BTW.

    Ga je nog vragen om een vrouwelijke monteur? Die schijnen net zo goed of zelfs beter te zijn. Smile
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Die-ene


    Dat is het lastige met vermoed
    Hopen dat er straks niet vanalles bijkomt


    Welnee, zoveel kan je er niet bij verzinnen, volgens mij.

    Daarbij, lijkt mij dat Saskia zich al danig heeft ingelezen (gekeken) en zich niet gauw een 'slappe riem' op de mouw laat spelden..

    Smile
Terug naar de lijst