Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen

Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen 

Onderwerp van lonnekethomas

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef koen
    een vloer leggen, zoals laminaat moet je met een z'n 2-en doen, de ene zagen en de ander leggen, tapijt kan je beter in je uppie.

    belangrijk is dat je de kamer van tevoren helemaal leeg hebt en dat de vloer goed voorbereid is (schoon en vlak)

    vaak is het leeg maken van de kamer meer werk dan het leggen,


    Laminaat leggen is prima in je eentje te doen. Ook hoeft juist niet de hele kamer leeg. Alles naar een kant van de kamer verplaatsen. De kant waar je begint leeghalen, goed stofvrij maken, gewenste/noodzakelijke ondervloer leggen (vaak strenge eisen aan in een huurwoning ivm geluidsoverlast) en dan laminaat leggen. Wanneer je halverwege bent kun je alle spullen op het gelegde laminaat zetten en de andere kant van de kamer goed stofvrij maken en verder gaan maar.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef SFR
    Geen idee hoe je werk / woon situatie is.. maar als tijd een eerste gebrek is.. de periode met 'extra vrije dagen' komen er weer aan (pasen / pinksteren / hemelvaart).

    Wellicht biedt dat jou wat extra tijd om te klussen.

    Wat betreft schilderwerk.. tja, dat is uiteindelijk niet heel veel tijd, die kwast er langs.. maar het is toch ook voorbereiden, schuren, laagje erop.. niet dekkend genoeg.. dus na aantal dagen nog een laagje erop (na het schuren).. > afplakken van de ruit.. telkens..

    Ik word al moe als ik eraan denk.. Smile


    Aflakken van een kozijn hoeft geen dagen te duren. Je kan ook overal een moeilijk/moeizaam punt van maken.

    Bij 2 lagen hoeft er vaak maar maximaal 12 uur tussen de lagen te zitten. Dus ene dag schuren en stofvrij maken. Eventueel afplakken wanneer je je vaste hand niet vertrouwt. En dan eerste laag verf erop zetten. Afplaktape kun je prima een dag laten zitten. Gebruik wel de betere tape. (Bij action is dat de gele). Volgende dag licht opschuren met de hand en stofvrij maken en dan tweede laklaag aanbrengen. Daarna tape gelijk voorzichtig verwijderen.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Fantamas
    Iets met beste stuurlui en aan wal staan denk ik.


    Ik heb vorig jaar een huis gekocht in een staat van enorm achterstallig onderhoud. Deze woning heb ik volledig gestript en helemaal van de grond af weer opgebouwd. Inclusief schilderwerk binnen en buiten dus. Het is een verbouwing van 4 maanden geweest, voordat ik kon verhuizen. Ik weet prima waar ik over praat.

    Ben overigens al 13 keer verhuisd en altijd al mijn schilderwerk zelf gedaan. En nee, niet alleen aannemers kunnen klodder- en zakkersvrij schilderen. Net als dat er voldoende aannemers zijn die geen schilders zijn en er dan broddelwerk van maken, omdat ze beweren het wel te kunnen.

    Het is trouwens helemaal niet erg wanneer je voor het eerst een kozijn schildert dat het niet helemaal strak is. De voldoening dat je het toch geflikt hebt is al een heel goed gevoel. En naarmate je het vaker doet wordt je er vanzelf beter in. En dat kozijn dat dan niet helemaal strak is geworden de eerste keer doe je dan ooit gewoon weer overnieuw.
    28 jan '17 - 19:46:33 / 28 jan '17 - 19:58:55
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Fantamas

    En er is vast wel iemand die het in 3 maanden kan.


    Vast wel. Er zou ook vast wel iemand 5 maanden over hebben gedaan.
    Ik heb dan ook niet gezegd dat ik het snelheidsrecord verbouwen wilde verbreken. Net zo min als het feit dat ik meedeed/doe aan een wedstrijd. Ik vind klussen gewoon leuk, ben er goed in en doe dat gewoon in eigen tijd en tempo. Dat zou iedereen moeten doen, die zelf wil klussen.

    Walgelijk vind ik je reacties.
    29 jan '17 - 00:28:52 / 29 jan '17 - 08:20:39
Terug naar de lijst