Hoe slecht is een magnetron?

Hoe slecht is een magnetron? 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik heb geen magnetron. Warm eten altijd op in de pan of in de oven. Vooral omdat ik, al dan niet onterecht, in de veronderstelling ben dat een magnetron je eten aantast. Google geeft zoveel tegenstrijdige antwoorden, en tja... als Google het antwoord niet heeft, is er maar 1 plek waar je nog terecht kunt... Smile

    Dus... hoe slecht is het gebruiken van een magnetron voor je eten?


    Volgens mij niet, hij schud de moleculen waardoor er warmte ontstaat, alleen vind ik eten lekerderstigster uit een pan of oven.. Gebruik de magnetron alleen om drinken op te warmen, soep en ontdooien.. Verder gaat hij op combi of gewoon hete lucht..
  2. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Deedee
    Grappig, ik liep met dezelfde vraag rond omdat je er zulke tegenstrijdige berichten over leest. Ik gebruik hem best vaak. Maar wat Dieneke zegt is ook mijn idee; als het echt zo slecht zou zijn zouden ze er niet meer zijn....


    Hmmmm... Sigaretten kun je ook nog steeds kopen, dus zou er niet vanuit gaan dat ze er om die reden niet meer zouden zijn..
  3. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Maar daarvan is bekend dat het slecht is..


    Klopt, maar er zijn meer voorbeelden.. Je kunt ook spullen kopen die in Nederland verboden zijn.. Gaat mij meer om het gevoel van schijnveiligheid.. Het bestaat nog steeds, dus zal het wel niet slecht zijn..
    Waarbij ik nogmaals zeg, ik denk niet dat het schadelijk is, maar niet omdat de magnetron er al zolang is.. Smile
  4. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Tast het de moleculen aan? Het brengt ze alleen in beweging en door de wrijving warmt het eten op.


    Dat dus.. Smile
  5. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Fons69
    >>LINK<<


    Quote :
    Koken
    Maar als je zelf kookt met de magnetron zijn er ook voordelen: alles wat gekookt, gestoomd of gepocheerd kan worden, kan ook gaar gemaakt worden in de magnetron met minder of zonder vocht. Dat betekent dat in water oplosbare vitamines, zoals vitamine C, optimaal behouden blijven. Ook is de magnetron heel geschikt om ?mager? te koken, met weinig vet of zonder vet. Bovendien is minder zout nodig, doordat het zout in het gerecht blijft zitten en niet in het kookvocht trekt.


    Vind gekookte aardappelen uit de magnetron toch niet te vreten...
  6. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Ik vind gekookte aardappelen niet te vreten... Smile


    Smile
  7. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Solar

    Niet? Pfff begon mij net een beetje Lara Croft te voelen met mijn magnetron. ...


    SmileSmile
  8. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Deedee



    Dat, dus


    Niet verder gelezen he.. Smile
  9. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Dat heb ik nou bij exen.


    Smile
  10. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Loeki

    En om op mijn domme vraag terug te komen: doet verhitting datzelfde? Of is opbakken in een koekepan heel iets anders?


    Heeel anders... dan komt er namelijk een lekker korstje op... Smile
  11. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef elly69



    Je kan toch niet koken met een magnetron Cootje
    SmileSmile


    ??????????? niet??? hmmmmm zou niet weten waarom niet...
  12. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef cootje

    Dat bedoel ik. Zeker wel.


    Ja... zo hoef ik natuurlijk niet te reageren... aanvoelen wanneer ik wat plaats ja.... SmileSmile
Terug naar de lijst