Kleutertoetsen?

Kleutertoetsen? 

Onderwerp van Boukje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Wij toetsen alleen de kinderen in groep 2 (M2), scoren ze onvoldoende, dan aan het eind van het jaar E2. Kinderen in groep 1 toetsen vind ik pertinente onzin, zeer jonge kinderen vallen niet te toetsen op het platte vlak(voor zover je ze al WIL toetsen) Daarbij komt dat de toets soms opvallende resultaten geeft die ik niet bij het kind vind passen.
    In jouw geval zou mi alleen deel 1 van de taaltoets van groep 2 enige zin hebben, die meet tenslotte de passieve woordenschat en het kritisch luisteren.

    Als ik meer wil weten van het taalgebruik van een kind, dan neem ik soms de TAK(Taaltoets Alle Kinderen) af, die is veel uitgebreider dan de Taaltoets voor Kleuters. Met de TAK stel je de mondelinge vaardigheid vast en kan je de taalontwikkeling volgen. Je hoeft niet de hele toets af te nemen, maar per kind beslissen welk onderdeel je afneemt.
    Maar, deze toets afnemen kost veel tijd, tijd die jij niet hebt. >>LINK<<

    Waarom toetsen jullie?(van wie moet dat?) Doe je iets met tegenvallende resultaten?

    Maar hemel, kinderen komen ??n middag per week bij jullie op school, moeten die werkelijk lastig gevallen worden met toetsen? Gaat allemaal van de tijd af die je anders aan een goede taalontwikkeling zou kunnen besteden.
    28 feb '17 - 07:01:28 / 28 feb '17 - 07:12:07
  2. Heb je inmiddels een alternatief gevonden?
Terug naar de lijst