zorgdossier opvragen

zorgdossier opvragen 

Onderwerp van malva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door malva zelf op 14 maart 2017 om 15:05:51

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Je kunt altijd je eigen gegevens opvragen bij zorgverleners. Het gaat immers om je eigen dossier. Ze kunnen inderdaad wel kopiekosten daarvoor in rekening brengen.

    Echter jij mag dit niet doen voor jouw meerderjarige zoon, tenzij je hiervoor gemachtigd bent of de bewindvoerder van je zoon bent. De zorginstelling waar je zoon nu verblijft mag deze gegevens overigens ook pas opvragen nadat ze uitdrukkelijk schriftelijke toestemming hebben van jouw zoon. Ook zij kunnen dus niet zomaar deze gegevens opvragen. Ook niet wanneer jij ze daar nadrukkelijk mondeling of schriftelijk toestemming voor geeft Ik vind daar ook helemaal niets raars of bizar aan.

    Je zoon kan dus een brief schrijven met het verzoek tot het opvragen van zijn dossier. Kan je zoon dit niet goed zelf, dan raad ik aan dit samen met je zoon te doen en hem in ieder geval zelf te laten ondertekenen.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Karin67
    Zou de organisatie niet zelf contact op kunnen nemen?
    Ik bel zelf als therapeut ook wel eens vorige plekken waar iemand onder behandeling was.
    Nu zit er nog een organisatie tusaen: maar nee heb je

    Dan ben je echt fout bezig, want je mag helemaal niet zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van je cli?nt gegevens opvragen bij vorige zorgverleners.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Caroline


    Wie zegt dat daar niet voor is getekend?

    Ze zegt zelf dat ze dat wel eens doet en geeft het hier als tip mee om de zorginstelling dat hier ook te laten doen.
Terug naar de lijst