Uitbouw buren

Uitbouw buren 

Onderwerp van lida

Terug naar de lijst
  1. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Sta op goede voet met mijn buren dus er is hier geen probleem geweest maar hun uitbouw optrekken heeft wel een maand geduurd. Naast de muur aan mijn kant moest er ook een gevel, vloer etc gemaakt worden. Sommige dingen kunnen nog niet voordat andere dingen klaar zijn. Regenpijp, buitenlamp, kraantje en terugplaatsen vd schutting gebeurde weken later bv. Planten had ik vantevoren zelf uitgegraven en zolang in potten gezet om schade te beperken. Dit voor plek van steiger, lopende bouwvakkers, kruiwagen etc. Ik vond het echt een heel gedoe. Hele zomervakantie nauwelijks buiten kunnen zitten of was aan de lijn kunnen hangen. Ik zou proberen om goede afspraken te maken. Wil de wijkagent niet bemiddelen? Overigens hebben mijn buren de halfsteens grond, een strookje van twee meter bij 10 cm betaald en is het ook bij een notaris vastgelegd dat het voortaan hun grond is. Weet niet of dat bij jou ook speelt? Zij wilden in hun huis de muur laten doorlopen en daarvoor was dat nodig.
  2. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Nee, dat mag volgens mij niet zomaar. Hier iig niet vandaar dat we naar de notaris gingen. De buren hebben het mij gewoon netjes gevraagd en de bouwtekeningen gegeven. Ik moest officieel toestemming geven en kreeg geld voor de afgestane grond.
  3. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Het is niet vanzelfsprekend dat het binnen de erfgrens blijft. Zij zitten in huis dan met een muur die niet recht loopt maar een inspringing krijgt ten hoogte van de uitbouw. Niet voor niets is dat vaak al opgenomen bij nieuwbouwhuizen.
    Ik zou het ook gewoon belangstellend aan de buren vragen als ze buiten aan het werk zijn trouwens. Hakken in het zand levert bijna nooit iets goeds op.
  4. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Je kunt ook een stukje van de tuin van de buren gebruiken, zodat de muur gewoon door kan lopen. Zoals bij mij bijvoorbeeld. Hun muur staat voor een deel op mijn grond, echt maar een klein strookje. Omdat de buren van Lida nu al onder de schutting doorgraven voor de bekisting, zou ik wel willen weten wat de precieze plannen zijn en er niet zomaar vanuit gaan dat het wel binnen de erfgrens blijft.
  5. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Wellicht heb je gelijk Erna, wie zal het zeggen.

    Ik beschrijf hoe het bij mij twee jaar geleden ging. Notaris heeft het bij ons geregeld. Gewoon in overleg zonder problemen en ik heb geld gekregen van buren. Als je twijfelt hoe het zit, zou ik toch de buren, al dan niet met een bemiddelaar, proberen te spreken. Dat lijkt me beter dan afwachten en straks voor een voldongen feit te staan.
Terug naar de lijst