quote:Dit schreef Dayenne
Zou je bij speling op stuurkogels ook niet iets voelen aan het stuur?
Ik heb nog nooit banden spanning gecontroleerd...
Dat is controle punt 1. Banden op spanning brengen. Vermoedelijk in je tankklep of in de deurstijl van het linker portier zit een sticker met daarop de hoeveelheid lucht dat in je banden moet (bar).
Is dat er niet, check dan je instructieboekje. Is dat er ook niet, meestal hangt er nog een bandentabel bij de luchtpomp bij brandstofpomp. Neem wel een muntje (of 2) van 50 cent mee. Ook lucht is tegenwoordig niet gratis meer.
Het kan natuurlijk zo zijn dat nu ??n van je schokbrekers aan de voorzijde kaduuk is (versleten).
Je zou dit zelf kunnen 'controleren' door op elke wielpunt de auto in de veren te drukken. Bij loslaten zal de auto 1x omhoog moeten komen.. wat dalen en dan stabiel (klaar met veren) moeten zijn. Blijft de auto nog een keer op en neer gaan.. kan dat een indicatie van een versleten schokbreker zijn.
Hoe is het gedrag bij het nemen van verkeersdrempels? Merk je daar ook verandering? Op zich zouden slechte schokdempers daar ook een deinend effect moeten opleveren.
Blijf oplettend. 4 jaar geleden zijn we in een flauwe bocht van de weg geraakt.
Auto voelde daarvoor ook niet fijn, gaf zoals jij omschrijft het gevoel van zeilen. Garage heeft er meerdere keren in gereden en op de brug gehad en kon steeds niks vinden.
Tot we in een flauwe bocht op de Duitse autobahn van achteren begonnen te dansen en de totale controle kwijtraakten en van vangrail naar vangrail tolden.
Met welke snelheid en met een (te) vol beladen auto?