Fietsendrager voor e-bike. Welke?

Fietsendrager voor e-bike. Welke? 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door twelve zelf op 9 april 2017 om 09:24:48

Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik zie door de bomen het bos niet meer.Ik wil graag een fietsendrager aanschaffen voor mijn e-bike.
    Er is zo waanzinnig veel aanbod! Zucht....
    Iemand een tip? Ik hou ook van gemak en gebruiksvriendelijkheid. En veiligheid natuurlijk! Hoeft niet de goedkoopste te zijn, maar eentje van 600 euro wordt het zeker niet.

    Mijn auto heeft een trekhaak. By the way, zou deze trekhaak geschikt zijn? Er staat het volgende op de sticker:
    S Value 200kg. Betekent dat dit trekhaak 200 kilo kan hebben? Ik dacht bijna alle trekhaken tot 75 kilo gingen.
    Aanvulling: ik heb een 7-polig stopcontact.

    En zou het geoorloofd zijn als ik met 1 fiets weg ga, om die op de meest buitenste fietsgoot neer te zetten?
    Ik heb nl. een bestelauto, en anders moet ik waarschijnlijk iedere keer het stuur een slag omdraaien omdat het stuur anders tegen de auto aanschuurt.
    5 apr '17 - 17:11:39 / 5 apr '17 - 17:47:05
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Rene_63
    Ik heb zelf een paar jaar geleden een fietsendrager van Hapro gekocht niet al te duur en stevig genoeg.

    Deze dus >>LINK<<

    Fiets kan je probleemloos op tweede goot zetten en fiets staat ook goed vast op de drager.


    Ziet er goed uit. Alleen ik heb een 7-polig stopcontact...Smile
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef SFR
    Waarom geen oprijplank kopen en de fiets ?n de bus zetten? Smile



    In mijn vorige auto, een Opel Combo zonder trekhaak, had ik de fiets weleens in de laadruimte vervoerd. Dan lag hij plat en een heel gedoe om hem er in te krijgen en dan paste het net.

    Maar jouw opmerking zette mij toch aan denken...

    De laadruimte van de Dacia Dokker is ietsjes groter dan die van de Opel Combo, dus dat was al meegenomen. Verder heb ik mij vervolgens verdiept of ik zonder al teveel gedoe en ingegrepen het stuur van de fiets kon verstellen.
    Dat was mazzel, want Stella heeft op YouTube heel veel instructiefilmpjes staan en het was zeer eenvoudig om het stuur om te klappen, zodat de hoogte van de fiets wat lager werd.

    Nu ben ik ook nog de trotse bezitter van een hondenloopplankje..en ja voila...ik kon de fiets er vrij eenvoudig in rijden. Er uit rijden via het plankje is wat ingewikkelder (eigenlijk niet te doen), maar eruit tillen was eigenlijk ook nog wel te doen voor mij. Deze auto heeft ook betimmering, zodat ik fiets aan de zijkant van de auto kan vastmaken. Fiets hoeft niet te liggen.

    Ik denk dat ik zo wel vooruit kan! Kampeervakanties met de kinderen doe ik al lang niet meer, dus qua ruimte is het ook geen probleem om de fiets in de laadruimte te vervoeren.

    Ik denk dat ik mij van de zomer op deze manier prima kan redden. Fiets mee, tentje mee en dan alleen nog mooi weer. Laat de zomer maar komen.Smile
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Bedankt voor de reacties. Ik sluit het draadje.
Terug naar de lijst