Huurcontract boiler

Huurcontract boiler 

Onderwerp van Poppetje

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Poppetje zelf op 31 mei 2017 om 07:40:31

Terug naar de lijst
  1. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Helaas klopt het. Ik heb een gaskachel en een huurgeiser. Beiden moeten verdwijnen volgens de woningbouw.
    Mijn geiser gaf problemen in januari, de monteur vertelde me dat ik de geiser kon laten vervangen door een boiler en dat ik dan een 10 jarig contract kreeg.
    Op zich prima natuurlijk maar... de woningbouw wil van de open verbrandingstoestellen af en cv plaatsen in mijn woning. Die cv levert dan ook warm water en dan wordt de huurboiler dus overbodig.
    Ik k?n dus de geiser niet laten vervangen omdat ik de contractduur niet uit zou kunnen zitten en ik dan dus een boete zou krijgen.

    Lastige situatie, ik was blij dat de geiser uiteindelijk wel gerepareerd kon worden en ik dus niet hoefde te kiezen.
    Ik wil overigens geen cv, die strijd ga ik wel aan met de woningbouw.


    Wat naar van de boete die je moeder krijgt maar het klopt dat je een nieuwe huurovereenkomst krijgt met nieuwe regels, zelfs als het apparaat compleet afgeschreven is en net als mijn geiser uit 1971 is. Het ding is al die jaren goed onderhouden, onderdelen zijn vernieuwd dus op papier is het ding uit 1971 maar binnen niet. Omdat mijn huurcontract inclusief een onderhoudscontract was kon ik er zo lang mee doen denk ik. De nieuwe apparaten gaan zo lang niet mee want ik zou huur moeten gaan betalen en daarnaast zelf een onderhoudscontract af moeten sluiten met of zonder onderdelen.

    Ik bedenk me net dat toen ik dit huis ging huren ik de geiser erbij moest huren omdat die er al hing, ik had geen keus, misschien heeft de koper ook geen keus? Ze kopen het huis zoals het is toch? Inclusief de boiler??
Terug naar de lijst