ANWB of marktplaats?

ANWB of marktplaats? 

Onderwerp van BeBritty

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door BeBritty zelf op 4 mei 2017 om 22:43:19

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Geen persoonlijke verkoopervaring. Wel ervaring met het 'autovak'.

    Er zijn diverse verkoopkanalen. Er zijn autobedrijven die adverteren met 'te koop gevraagd: 2e hands auto's' en intussen al diverse partijen die auto inkoop van particulieren doen, zoals de ANWB.
    In alle gevallen wordt een prijs op basis van handelswaarde geboden. Dat is niet de hoogste prijs. Smile.
    Indien jij zo goed en eerlijk mogelijk de auto aan hen aanbied (dus goede, gedetailleerde foto's, onderhoudshistorie en eventuele bekende beschadigingen), hoe kleiner de kans dat er bij de daadwerkelijke schouwing (aankoop) van de auto bedongen wordt op de eerder aangeboden 'richtprijs'.
    Voorkomt teleurstelling.

    Via Marktplaats verkopen kan, houdt rekening met (afhankelijk van wat voor auto je te koop aanbiedt) met veel 'communicatie' (wat is de laagste prijs... etc.) en biedingen die standaard de helft of minder dan de vraagprijs zijn.. Zit dus veel kaf tussen het koren.

    ~~~~~~

    Qua kosten.. er zijn meer autodeel concepten welke ik wel wat voordeliger vind dan Greenwheels. Snappcar, MyWheels etc.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef BeBritty
    (..)Ik heb geen zin om 15 minuten te moeten fietsen om een auto op te balen, greenwheels staat hier om de hoek. Dus brand maar los!


    Oh, maar dan wil je (extra) betalen voor gemak Smile

    Ik zal vanavond nog wel eens naar het prijsbeleid kijken.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Kaarul
    >>LINK<< Hier staan alle auto-sites op.
    Tik in bouwjaar, km stand etc en je hebt een idee van de waarde bij vergelijkbare auto's.


    Dat zijn vraagprijzen.. de marktwaarde bij verkoop zou je kunnen zeggen. Vaak een 'meeneemprijs'.

    Is niet de inkoopwaarde in het handelsverkeer, de waarde van de auto die het bod van een inkoper bepaald.

    Vroeger kon je in de boekhandel nog zo'n ANWB koerslijst kopen. Een boekwerk met waardebepaling van merken auto';s, op jaartal en gemiddelde kilometerstanden en dan een meer- en minder kilometerprijs zodat je kon uitrekenen wat jouw auto, volgens de ANWB, waard was bij inruil..

    Maar ja, zeiden 'wij als verkopers dan vaak": beste meneer, mevrouw, de ANWB koopt geen auto's in.. (dus zij kunnen wel iets vinden van de waarde van uw auto, of zij dat ook voor uw auto, in deze getoonde staat, zouden betalen is maar zeer de vraag..) Smile

    Maar goed, nu kan je dat niet meer zeggen.. de ANWB is, weliswaar via een partnerbedrijf, inderdaad zelf auto's gaan inkopen.. Smile

    quote:
    Dit schreef Kaarul

    En waar je hem ook verkoopt,de vraagprijs uiteraard wat hoger dan de waarde.
    Dat lullen zij er vervolgens weer afSmile


    Kan een strategie zijn..
    Je kan ook ??n scherpe prijs aanbieden en standvastig blijven. Als het een re?le waarde is, ziet de handelaar dat echt wel.
    Dus, zit er een deuk in het plaatwerk ?n is er over 1000 kilometer groot onderhoud nodig ?n verloopt de APK over een maand.. reken daar gewoon geld voor dat de kopende partij sowieso moet maken om de auto verkoop klaar te krijgen en wat dus ten koste gaat van de actuele waarde van de auto. Helaas.

    (Ps, over dat Autodelen kom ik dit paasweekend terug. Op dit tijdstip nog wat met getallen gaan rekenen gaat mij niet lukken. Smile)
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef June
    Zo gelukt hier! De auto is verkocht. Geld was echt, overschrijven van de auto is goed geregeld.
    Best spannend het hele traject.


    Dat overschrijven kan tegenwoordig geheel digitaal, met DigiD en een App, las ik laatst. Hoef je niet meer naar een speciaal PostNL licentiepunt toe. Smile
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef June

    Klopt, moet je als bedrijf wel geautoriseerd zijn door het RDW. Je krijgt dan het vrijwaringsbewijs gemaild. En als extra check kun je zelf ook het rdw checken of de tenaamstelling is veranderd.


    Oh, wat ik begreep is dat het juist ook als particulier kan. Online via een RDW erkend bedrijf direct te naam stellen (daar waar je je auto koopt) kan inderdaad ook (al enige tijd).
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef SFR


    (Ps, over dat Autodelen kom ik dit paasweekend terug. Op dit tijdstip nog wat met getallen gaan rekenen gaat mij niet lukken. Smile)


    Duss.. heb ik een vergelijk gemaakt voor ??n dag huren. 100 kilometer rijden. Immers, ik denk dat je de auto voor wat langere afstand / tijd gaat inzetten.. voor ritjes in de buurt heb je wel een fiets of OV bij de hand. Smile

    Ik vind GreenWheels relatief 'duur' met een prijs voor de auto, dan de kilometerkosten (die wel gelijk is aan MyWheels) en nog een abonnement per maand.

    Ik heb zelf via SnappCar wel eens een busje gehuurd. Voordeel blijft, vind ik, dat je zelf de brandstof mag betalen (dus ook de prijs daarvan kan kiezen), geen borg etc. en vaak relatief veel vrije kilometers. W?l heb je geen 'nieuwe' auto in de meeste gevallen. Al is dat nu ook weer anders door de relatief nieuwe Fiat 500's die via een Private Lease constructie worden aangeboden (eigenaren zijn 'verplicht' de auto in de verhuur te doen voor x- per maand, ten gunste van een korting op het leasetarief). Heb zo'n Fiat als voorbeeld genomen.

    Witkar is een vergelijkbaar concept. Niet in iedere stad beschikbaar. Connectcar komt van dezelfde firma (KAV Autoverhuur) maar is beduidend 'duurder', zag ik. Geen dagtarief, km. prijs en brandstof apart te betalen. Vermoedelijk zal het Witkar tarief (of de voorwaarden) nog wel aangescherpt worden als het platform meer gebruikers heeft en de kosten/baten uit verhouding gaan vallen.
    Was mijn ervaring met Car2Go ook destijds. Toen ik daarmee begon was het nog aantrekkelijk om er een dagje mee rond te rijden.. dat werd later (financieel) behoorlijk ontmoedigd. Smile

    Kosten voor verlaging eigen risico bij schade heb ik buiten de berekening gelaten. Is vaak een paar euro.

    GreenWheels link
    >>LINK<<

    MyWheels link
    >>LINK<<

    Witkar link
    >>LINK<<

    SnappCar link
    >>LINK<<

    Succes met je keuze. E.e.a. hangt natuurlijk ook samen met je woonlocatie en wat daaromheen beschikbaar is qua autodelen. Smile
    Plaatje
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Volgens mij was de vraag hoe ze het beste haar auto zou kunnen verkopen...Smile


    Klopt.. Alleen was tijdens dit draadje de vraag (nav een opmerking van mij) uitgebreid. Ik had een belofte gemaakt en die kom ik graag na. Smile

    Ps: misschien dat jij je quote van mij ff wat kan inkorten? Staat nu zo dubbel onder elkaar. Zonde van de ruimte. Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Niet alles geloven wat je op internet lees of ziet h?, Boep Smile

    quote:
    Dit schreef BeBritty
    (..). Mijn plan was helemaal van auto af en greenwheels gaan rijden, ik wil hem niet inruilen. Ik rij te weinig auto, het kost me bakken met geld.
    (..)


    Dat laatste klopt wel, met zo'n Maserati. Daar weinig mee rijden is wel zonde, vind ik dan. Smile (als het waar is van die Italiaan)
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef elly69
    I (..)
    Een eigen auto vond ik altijd gezeik, dan weer de banden dan weer dit dan weer dat, stond ik op een verlaten industrieterrein te bedenken hoe ik de tijd door zou komen terwijl ze met drie man onder die motorkap lagen.
    (..)


    Idee: vanaf de koffietafel bij de garage (dealer) naar die kerels kijken? Smile

    (gratis) leenfiets heeft zowat ieder garagebedrijf wel dat op een (afgelegen) autoboulevard zit..

    Auto van de zaak biedt inderdaad veel gemak, iets dat tegenwoordig met Priv?kease tegenwoordig ook kan. Mits je de kleine lettertjes weet ?n de risico's. Smile

    @BeBritty. Graag gedaan, succes met je keuze Smile
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef MaNu

    199 euro private lease is 40000 minder hypotheek. En dat staat niet in de kleine lettertjes. Daar kom je pas achter als je een hypotheek af wilt sluiten.


    Klopt. Dus de volgorde andersom doen, dan is de toetsing wat minder streng. Smile

    Of Priv? lease duur is of niet.. gemak, vaste uitgaven, zorgeloosheid mag iets kosten toch?
    En een vergelijkbare auto nieuw rijden, van eigen geld, kost echt niet minder op voorhand.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef scar
    niet op voorhand maar wel op achterhand.


    Nou.. als particulier loop je dan tegen het feit aan, zoals ook TS'er.. W?t krijg ik nog voor mijn auto terug. Dat blijft een schatting en dus een potentieel risico.

    Een risico dat de leasemaatschappij ook loopt.. maar deels afdekt door een begrote restwaarde, aan de (hopelijk) verstandige kant, op te nemen in de prijsberekening en daar iedere maand een stukje afschrijving voor terug te krijgen.
    Het is maar de vraag of de particulier iedere maand voldoende afschrijving opzij heeft gezet..
Terug naar de lijst