ervaringen met couchsurfing.com

ervaringen met couchsurfing.com 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    Ik heb viereneenhalf jaar in de VS in een bus gereisd/gewerkt.
    Een Amerikaans rijbewijs is heel makkelijk te halen, je moet echter wel een adres hebben, voor de verzekering ook. Zo makkelijk was het dat ik ook voor de lol ff mijn groot- en motorrijbewijs haalde. Dat is allemaal echt niet duur. Florida is een goedkope plaats om voor nog geen 1000 dollar een bus te kopen. Ik had twee keer een Dodge, een van 500 en een van 800 dollar. Die zou je zoon in het noorden weer veel duurder kunnen verkopen evt.
    Ik sliep in mijn bus. In de National Forests kun je gratis kamperen. Andere parken, zoals Stateparks waar jij was, kostten ongeveer een tientje. Ik sliep vaak op festivals en markten, net als nu :-).
    Ik zat 's winters in Florida, en als het warmer werd werkte in een tijdje in het noorden van Florida, in Indiana, Pennsylvania, Tenessee, hele midwest en dan door tot New York State, Vermont, of naar het westen, Colorado, Arkansas, New Mexico enzo. Noord-Westen niet gezien, wel jammer. Of we gingen op tour met de Grateful Dead toen Jerry Garcia nog leefde, en dan ging het in sneltreinvaart door het hele oosten/mid-westen van de VS. Of naar rainbowgatherings ofzo, ook heel leuk.
    Het lastige is een adres denk ik. Als je niemand hebt. Ik had mijn broertje daar.
  2. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    quote:
    Dit schreef Wim
    @Petra66: dank je wel voor je bijdrage. Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat zijn 'rainbowgatherings'? .


    Rainbows zijn soort van hippies die zo natuurljk mogelijk willen leven. Ze houden gatherings in de bossen waar ook veel native Americans naartoe komen, waar ze nauw verbonden mee zijn.Gatherings duren een paar dagen, er worden door de eerste mensen shitholes gegraven en free kitchens opgezet en een totem geplaatst als centrum. Er komen vaak duizenden mensen uit de hele VS op af. Paar dagen/week in de het bos, er zijn bijeenkomsten, drumcircles, enorme vuren, speeches , vaak komen Indianen praten, veel respect voor de natuur, er wordt niets verkocht maar iedereen neemt wat mee en er wordt wel getrade Na een paar dagen /week wordt het bos weer net zo achter gelaten als het was.
    Helaas komen hier ook profiteurs op af, zoals overal.
    Er zijn ook rainbowgatherings in andere landen hoor, maar daar meer.
Terug naar de lijst