Is dit reuzeberenklauw?

Is dit reuzeberenklauw? 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Theemuts
    Ik zou hem weg laten halen door iemand die weet hoe dat moet. Niet zelf aan beginnen. Hovenier bellen en advies vragen. Succes en voorzichtig.


    Natuurlijk kun je dat zelf doen
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Clara



    Het is ook een mooie plant. Jammer dat hij zo giftig is.
    Ik weet ook niet hoe je er af komt Kaatje, succes.

    Hier staat er opeens Vingerhoedskruid tussen de frambozen. Die durf ik nu niet meer te eten. Smile


    Helaas kun je als je er gevoelig voor bent ook van de jonge planten brandblaren krijgen. Hij is overigens niet giftig.
    Gewoon vingerhoedskruid eruit trekken en frambozen gewoon opeten. De plant is idd giftig, in zoverre dat er ook medicatie van gemaakt werd vroeger. De digoxine wordt gebruikt bij hartproblemen.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dan moet ik eerst kijken hoe ik in die stengel kom zonder het blad aan te raken.

    Heb er al een paar liter kokend water overheen gegooid, maar zal weinig doen waarschijnlijk.


    Zoals Carla schreef, jezelf goed bedekken. Evt even wachten tot het minder zonnig weer is, of in de avond.
    Dan snoeien en.uitsteken en als hij nog opkomt, gelijk weer uitsteken. Soms even een lange adem hebben, maar uiteindelijk raakt de wortel uitgeput en.ben je er vanaf.

    Het kokend water zal bij de bladeren zeker helpen, ik verwacht niet dat het afdoende helpt.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Blad wordt al bruin en alles begint slap te hangen door kokende water Smile Zodra alles zo goed als dood is voorzichtig zien te verwijderen.


    En niet te angstig zijn. Voorzichtig is genoeg.

    Wij speelden er vroeger tussen....
Terug naar de lijst