oude pc koppelen zonder netwerk te maken

oude pc koppelen zonder netwerk te maken 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb nog een oude pc staan(xp) en wil hem gebruiken als extra opslag, er zitten nog twee grote drives in. Kan ik hem gewoon als een externe harddisk aan mijn huidige pc koppelen met een kabel en welke kabel heb ik dan nodig.
    Ik weet dat het kan door hem in een netwerk te hangen, maar dan moet ik XP er ook op laten staan, dat hoeft van mij niet. Wil hem alleen als opslag gebruiken en hem zien als een extra drive in windows verkenner. De pc waar ik op werk heeft windows 10.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef koen
    installeer linux op die oude pc.

    maar je kan beter een nieuwe externe usb disk kopen en aan je W 10 pc hangen (en eventueel delen op het netwerk), zo'n oude pc verbruikt heel veel stroom. beter gewoon weg doen


    Ik heb al bij ??n externe harddisk problemen met het lezen, dus ben er niet erg blij mee.
    Het is niet de bedoeling dat de pc permanent aanstaat.

    Moet ik voor linux, Xp eraf gooien of draait dat naast elkaar.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef koen
    een schijf uit een xp pc is max 200gb groot, is traag en verbruikt veel stroom.

    een eenvoudige externe usb schijf, 500gb koop je al voor ca 55 euro, 1 TB schijf ca 90 euro


    Ik heb twee externe harddisks, voor oa foto's, maar ben daar niet tevreden over. E?n gaf na een jaar al leesfouten, natuurlijk net na de garantieperiode.

    Ik bedenk nog even wat ik ga doen of een losse behuizing, of een netwerk maken. Ik gok erop dat ik met linux installeren geen probleem zal hebben. Ik ben redelijk handig met dit soort dingen. Ik hoopte alleen dat ik de pc's zo met elkaar kon verbinden plug and play, maar dat kan dus niet.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef koen
    kan wel, maar daar heb je een netwerk voor nodig.

    een xp computer is ca 10 jaar oud, hardeschijven van vandaag de dag zijn sneller, zuiniger, betrouwbaarder en groter

    nb: een oude pc heeft meestal een (bekabelde) netwerk aansluiting. Heb je geen mogelijkheid om een netwerkkabel aan te sluiten, kan je ook een PCI adapter kopen welke een antenne heeft om aan een WiFi netwerk te verbinden.

    volgens mij heb ik er ook nog zo'n insteekkaart ergens liggen. als je die nodig hebt laat dat even weten.

    Thanks, ik ga eerst eens kijken wat voor hard disks erin zitten en wat een behuizing daarvoor kost, ik meen mij te herinneren dat het ide is maar moet eerst even kijken.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Tja en dan straks al mijn foto's kwijt zijn......
    Gek genoeg heeft de xp machine nooit problemen gegeven. Hij is zeker tien jaar oud, samengesteld uit diverse andere pcs. Ik heb er nog een kaart bijgezet en ook nog een harddisk. Het lijkt of de schijven van betere kwaliteit zijn dan de externe harddisks die ik heb( beiden waren ?80, ook geen hele goedkope).
    En ja daar heb ik meer vertrouwen in idd
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Cees
    Gister zag ik bij de Aldi een harde schijf te koop van 3 TB met een prijs van ? 98,- van het "eigen" merk Medion.
    Daar zou ik voor gaan in plaats van al het gedoe met het proberen oude versleten spullen nog een nieuw leven in te blazen.
    En anders voor zekerheid kiezen en een SSD schijf kopen.

    Succes , ik ben benieuwd wat het gaat worden! Smile


    Ik schrijf dus al in twee berichten dat ik slechte ervaringen heb met externe harddisks. Ik ga daar niet nog een keer in investeren. Heeft me wel 150 euro gekost.
    Het wordt wat anders, maar komt wel goed.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    WilM
    ik zal je niet quoten, want dat wordt zo een lang verhaal :)
    Ik snap je punt, ik heb twee externe disks en idd een daarvan kliert steeds.
    Ik heb besloten om een externe behuizing te kopen en meerdere back-ups te maken en er ook eentje in de cloud te zetten. Even uitpuzzelen welke compressie daarvoor hey beste is.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Van sd kaartjes had ik zelf al ervaren dat ze soms niet meer werken, ook na formateren niet. USB sticks idem dito.
    Sdd kaart heb ik geen ervaring mee.
    Dus wordt voor mij iig een back up in de cloud
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    ook een optie is stack van transip.nl >>LINK<< 1 terra gratis en een Nederland's bedrijf dus ook onder de Nederland's prive bescherming wet.


    Ik ga deze gebruiken, dat voelt fijner dan bv google waar nu een deel staat.
    Dus nu alles om gaan zetten.
Terug naar de lijst