weigeren leden voor uitjes

weigeren leden voor uitjes 

Onderwerp van moniquevalerie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door moniquevalerie zelf op 27 juni 2017 om 14:17:28

Terug naar de lijst
  1. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef moniquevalerie
    In hoeverre mag je leden weigeren bij uitjes die georganiseerd worden via OA???

    Mag je leden weigeren en waarom???

    Naar mijn beleving mag je zo veel leden weigeren als je wil.
    Bij het laatste uitje wat ik organiseerde hebben ca. 2.000 leden zich niet aangemeld dus hoefde ik er niet zo veel te weigeren. Smile

    En waarom je leden mag weigeren ?

    Ik zou denken om elke reden die je daar zelf voldoende goed voor vind.

    Voorbeelden :
    - Linker oorlelletje langer dan rechter oorlelletje.
    - Lid van site voor alleenstaande ouders.
    - Man.
    - Vrouw.

    Enz. enz. enz.
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Waar je in ieder geval op moet letten is dat OA niet de uitjes organiseert. Er zijn dus geen regels over het weigeren of accepteren van leden. Dit is helemaal aan de organisator van het uitje zelf om dit te doen of niet. OA is alleen maar een site waar je je uitje neer kunt zetten. Alle andere dingen regelt degene die het uitje neerzet.

    Weigeren van mensen met uitjes zal vast voorkomen, maar volgens mij niet zoveel. En het is ook niet zo netjes, indien dit gebeurt als er ook geen uitleg komt. Maar er zijn dus geen regels voor.

    ..... als OA het uitje organiseert dan kun je toch helemaal niemand weigeren ??
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef moniquevalerie



    Maar waarom weigeren, ouder alleen is toch bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, om een leuke dag te hebben. Zeker betaalde leden zou je toch niet mogen weigeren??

    De tegenhanger daarvan is dat er een soort van "dwang" zou zijn dat wanneer je iets organiseert, dat je dan iedereen MOET toelaten.
    Je schrijft (terecht denk ik) "om een leuke dag te hebben".
    Helaas is dat in sommige situaties wel afhankelijk - of op zijn minst sterk aan be?nvloeding onderhevig - van/door wie er wel en niet mee gaan.
    Meestal selecteert dat zichzelf wel uit en gaat dat vanzelf.
    Soms wellicht niet.

    Ik zie het als een noodgreep.
    Ikzelf wil nooit iemand weigeren, het voelt niet goed maar wanneer een leuk uitje "in gevaar" is, dan zou ik het nadrukkelijk overwegen.
    Ik heb nog nooit iemand geweigerd.
    Nou ja, niet om de reden dat diegene op zich niet welkom zou zijn, dat had te maken met noodzakelijke "aanmeldings-/betalingsvoorwaarden".

    Leden betalen in principe niet aan jou dus uit het lidmaatschap op OA ontstaat geen recht op uitjes die door jou georganiseerd worden.
    Ikzelf ben van mening dat je geen geld mag verdienen aan uitjes die je organiseert maar hoe dan ook zorgen in mijn optiek ook betaalde uitjes er niet voor dat er zoiets als "recht op deelname" ontstaat.

    ...... het "moet" wel leuk blijven ....
  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Solar

    dat kan ook. Nee dat is niet tof, dan moet je geen oa uitje organiseren

    Smile ..... als je iemand op OA een lul vind dan kun je dus geen uitjes meer organiseren. ?!?!
Terug naar de lijst