invulbaar PDF

invulbaar PDF 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik ben bezig om een invulbaar document te maken. Tenminste dat probeer ik....Smile In eerste instantie dacht ik aan een Word-document en deze op te slaan als PDF. Helaas is niets dan meer invulbaar Smile Sindskort hebben we de Pro-versie van Adobe tot onze beschikking, maar dat vind ik een vreselijk programma. Of waarschijnlijk doe ik 'gewoon' iets niet goed. Ik haal daar dan de gewone pdf-versie op en kies vervolgens voor 'formulier voorbereiden'. Dan begint de ellende. Het geklooi om de aanvinkhokjes op de juiste plek te krijgen en in juiste grootte. En als dan blijkt dat er toch nog een zin tussen moet, moet ik weer naar 'document bewerken' etc. etc. Niet handig met een document dat nog in een 'testfase' zit en bestaat uit minimaal 10 pagina's.

    Als ik op internet zoek, lees ik her en der dat men als basis werkt met het programma Indesign. Maar ja, dat hebben we niet en er zijn grenzen aan wat we (kunnen) aanschaffen. Vooral omdat we dit niet dagelijks zullen gebruiken.

    Kortom: ik wil dat men bepaalde gegevens kan intypen en voor de rest vinkjes kan zetten bij hun keuze. Dat moet toch eenvoudig kunnen? Heb regelmatig dit soort formulieren ontvangen en kan het niet uitstaan dat het mij niet lukt. Wens zou zijn dat als men een bepaalde keuze maakt, automatisch op een andere plek in het document komt of dat er iets 'openklapt', maar ik heb me er al bij neergelegd dat me dat echt niet gaat lukken, dus er komt gewoon bij te staan 'ga naar vraag .......' Smile

    Iemand tips???


    Ik volg dit even met grote interesse. Ook ik wil gebruik gaan maken van bewerkbare PDF-dcumenten. Gelukkig heb ik wel Indesign op mijn computer en volgens mij moeten de invullers het formulier gewoon kunnen invullen zonder Indesign.
Terug naar de lijst