Slimme meter

Slimme meter 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Dat is of wordt verplicht.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Als je bezwaar hebt, kun je hem weigeren...
    niet echt.

    Consumenten en kleine bedrijven krijgen de komende jaren in plaats van hun bestaande energiemeter een zogenaamde slimme meter. Dat is een digitale energiemeter voor het gasverbruik en het elektriciteitsverbruik, waarvan de meterstanden op afstand uit te lezen zijn.

    Infographic-slimme meter.jpg

    Wanneer krijg ik een slimme meter? Slimme meter

    Sinds 2012 zijn al op kleine schaal slimme meters geplaatst. Vanaf 2015 krijgt elk huishouden een slimme meter aangeboden en begin 2017 zijn deze energiemeters al bij 3 miljoen huishoudens ge?nstalleerd. Voor het einde van 2020 heeft iedereen zo?n aanbod ontvangen. Uw netbeheerder biedt de energiemeters aan en stelt de planning vast. Wilt u weten wanneer u aan de beurt bent, kijk dan op de website van uw netbeheerder. Cogas - Enduris - Enexis - Liander - Rendo - Stedin - Westland infra. In het eancodeboek kunt u checken wie de netbeheerder in uw regio is.​


    oh toch wel

    De slimme meter weigeren

    U heeft het recht een slimme meter te weigeren. Dan houdt u uw oude gasmeter en elektriciteitsmeter. U ontvangt dan geen tweemaandelijks kosten- en verbruiksoverzicht. En u moet zelf uw meterstanden doorgeven aan het energiebedrijf voor de jaarafrekening, als u verhuist of als u overstapt naar een ander energiebedrijf. Mocht u later toch besluiten deze meter aan te vragen, dan mag de netbeheerder u hiervoor kosten in rekening brengen.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Van mij mogen ze hem installeren hoor.

    Mijn dochter krijgt elke twee maanden een overzicht van haar gebruik en zo weet ze nu al tot op de cent nauwkeurig dat ze geld terugkrijgt.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb haar ook gewaarschuwd zich niet rijk te rekenen omdat er ook nog vastrecht etc bij komt.
Terug naar de lijst