Nieuwe schutting nodig...Hoe pak ik 't aan?

Nieuwe schutting nodig...Hoe pak ik 't aan? 

Onderwerp van fresia


Dit onderwerp is gesloten.
door fresia zelf op 1 augustus 2017 om 22:12:45

Terug naar de lijst
  1. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    Sinds vorig jaar woon ik met de kids in een leuke hoekwoning. Schutting is aan vervanging toe, verschillende palen zijn rot, dus die moeten ook vervangen worden. In totaal gaat het om circa 17 meter inclusief een tuindeur.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik vind het best spannend om dit in mijn eentje te beslissen.
    Wie heeft er tips en of ervaring?
    Gewoon naar de bouwmarkt gaan en schermen kiezen?

    En is er wellicht iemand die dit (tegen vergoeding) bij mij kan doen deze zomer of weet een goede en betaalbare klusser/hovenier?
  2. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia

    quote:
    Dit schreef SFR
    Zo, 17 meter is nog wel een eind.

    Wat is de hoogte?
    Ik zou bij je gemeente even controleren of je wel of niet een omgevingsvergunning nodig hebt.



    Ik wil de huidige hoogte aanhouden en dus in feite de huidige schutting vervangen. Dan heb ik toch geen vergunning nodig?

    En ja, 17 meter is best wat. Veel voordelen aan een hoekwoning, maar nu dus extra veel schutting nodig en het feit dat ik de kosten dus ook niet kan delen met de buren is best jammer.....
  3. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia

    Ik vind die betonnen delen wel heel praktisch, zeker ivm onze loslopende konijntjes.
    Maar heb inmiddels wel bedacht dat het waarschijnlijk handiger is om de schutting in het najaar te plaatsen. Het gemeentegroen staat nu volop in bloei en daardoor kom je moeilijk bij de eerste meters schutting aangezien daar een groot hok staat.

    En ik ga ook maar sparen, want bij elkaar kost het flink meer dan ik eerst dacht.....
  4. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia

    Bedankt voor jullie reacties en tips. Inmiddels knoop doorgehakt en via werkspot iemand gevonden die volgende week de schutting komt plaatsen.
Terug naar de lijst