projekt koperpoets: Louis Kalff, aceton, terpentine en Isamu Noguchi

projekt koperpoets: Louis Kalff, aceton, terpentine en Isamu Noguchi 

Onderwerp van Dee53

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    ik ben een oude Philips lamp aan het poetsen, eerst met Brasso dan met Peek premium polish.
    Bepaalde vlekken vooral op de lamphouder krijg ik er niet goed uit. Iemand tips?
    Plaatje
    17 jul '17 - 17:18:58 / 23 nov '17 - 21:42:17
  2. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    bedankt Marlies & Raymond. Ik ga eerst de limoen en evt. zout proberen, daarna evt polijstschijf die ik dan moet kopen.

    op internet zag ik dat ze er bijna allemaal last van hgebben
    Plaatje
  3. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Wat een apart lampje. Je hebt iets met lampen?


    leuk h?, ontworpen door Louis Kalff voor Philips in 1955
  4. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    ik heb vandaag de tip van Marlies uitgevoerd, dwz methode 5: azijn, zout en bloem, en daar een papje van maken, erop smeren en 40 min laten intrekken. Nu had ik alleen frambozenazijn en roze Himalaya-zout en mss heeft dat wat verschil gemaaktSmile. Bij sommige delen pakt t beter dan bij andere zo te zien. Dus een kwestie van herhaling ws. Wel 62 jaar oxidatie en viezigheid natuurlijk
    Plaatje
    Plaatje
  5. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef Augusta
    Bijzonder mooi


    dank je
    lamp is nu naar de winkel omdat de fitting vervangen moet worden, lastig klusje

    poesten gaat in vele stadia
    kap is zo'n beetje klaar nu
    Plaatje
    Plaatje
  6. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    Projekt

    lampje opgehaald, nieuwe fitting en nieuw draad

    man vertelde dat er een beschermlak op het koper zit, vandaar dat het zo moeilijk is om het eraf te krijgenSmile
    ga nog maar even gewoon door
  7. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef Clara
    En had hij geen tip hoe de beschermlak te verwijderen? Straks heb je ook nog een lamme arm van t poetsen.


    nee, ik ga nog maar even door met azijn, zout en bloemSmile

    zitten al heel wat uren in zo langzamerhandSmile
  8. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef Clara
    >>LINK<<

    Ik zou dit er op doen als je ooit uitgepoetst raakt. Of vind je het leuk dat poetsen? Smile


    oh dank je, kijken of ze dat bij AH hebben, die hebben een hele schap met HG
  9. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    weer een stapje verder. Heb het vanmorgen met aceton geprobeerd maar dat werkt niet. Met terpentine schijnt ook te kunnen dus dat ga ik morgen proberen.
    N.a.v. bericht van Tom ben ik wat meer gaan lezen over de ontwerper van de lamp, Louis Kalff. Hij was hoofd van de design afdeling van Philips v.a. 1920 tot 1960. Maakte oa het bekende logo van Philips en ontwierp samen met een andere architect het Evoluon in Eindhoven. Ik zal later nog wat andere mooie lampen van hem laten zien.
    Plaatje
    Plaatje
  10. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef Clara
    Het wordt steeds mooier!
    Wanneer ga je de wc eend proberen?


    na de terpentine, hoop dat daarmee die overgebleven stukjes laklaag oplost. WC eend zit toch in een fles?

    hier aantal andere Kalff lampen

    * bovenste lamp is 1 van de meest gewilde maar is vrij zeldzaam. Laatst kwam hij voorbij bij een uitzending van tussen kunst en kitsch

    * staande lamp is ook zeldzaam. Ik vond er een artikel in de VK van 2016 over >>LINK<<

    * hanglamp vind ik erg mooi

    * klauwvoet lamp is ook grappig. Kap doet denken aan ontwerpen van le Corbusier met wie Kalff ook contact had

    * onderste wordt nu aangeboden op MP
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    29 jul '17 - 20:38:09 / 29 jul '17 - 20:53:00
  11. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    oh hier de onderste nog teveel bijlagen voor 1 bericht
    Plaatje
  12. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Die " huiskamer" is van jou?

    goeimorgen Jeroen

    bedoel je die huiskamer met geel/rood/zwarte hanglamp?, die is niet van mij, die foto plukte ik van MP. Die lamp staat nog te koop overigens voor 400 euro

    t stukje huiskamer dat je ziet van de koper met zwarte lamp is van mij. Ik heb dus maar 1 lamp van Kalff (jammer genoeg). Ik heb nog wel een ander Philips lampje, maar die is niet van Kalff volgens mij (industrieel wandlampje, foto)
    Plaatje
Terug naar de lijst