Arbeidstijden 16 jarige

Arbeidstijden 16 jarige 

Onderwerp van Pinguin

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Pinguin zelf op 9 augustus 2017 om 11:03:22

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Nou, echt niet allemaal.
    Mijn kinders hebben alleen maar goede ervaringen. Wettelijke arbeidstijden worden aangehouden, ze moeten zelfs hun schoolrooster opgeven zodat er per dag niet teveel gewerkt kan worden.
    Ze verdienen meer dan het minimum jeugdloon.

    De eigenaar is een keiharde zakenman die bakken met geld binnenhaalt, maar ook goed is voor zijn personeel.

    Precies die zijn er ook.

    Ik vind het absurd wat er bij TS gebeurt. Tot 2200 werken en dan om 6 uur weer. Geloof dat als mijn kind daar moeite mee heeft en zelf niks doet, ik zou inspringen. Ik moest bij zoon (werkt bij de Mac) mee tekenen. Bij dochter trouwens nergens (Gamma).
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Pinguin


    Ja daar zit ik ook over te denken. Ze appte net dat het wel mag, 1x per week. Ja voor volwassenen, als de bedrijsvoering het noodzakelijk maakt. Maar ze is net 16, dus....
    Van de zotte dit.....

    Idd, op mijn werk komt dit ook voor (meestal doordat medewerkers hun beschikbaarheid op 'slot' zetten en ons daarmee dwingen een bepaald rooster te maken) we mogen dan eens per week er minder uren tussen laten zitten en vragen medewerkers een flexibelere beschikbaarheid te maken. Maar bij 16/17 jarigen mag dit niet.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Pinguin
    Nou pff het wordt steeds gekker daar.
    Dochter had zaterdag zelf aangegen dat het niet mag en dat ze het niet wilde doen. Maar ze moest toch.
    Dus ik er gister met haar naar toe en gebabbeld met dienstdoende leidinggevende. Hij dacht dat het 1x per vakantie mag maar zou gaan regelen dat ze dinsdag later kon beginnen. Maar hij ging er eigenlijk niet over want hij viel ook maar in, is van ander filiaal.

    Komt ze vandaag.... staat ze toch weer op het rooster voor morgen om 6 uur. En haar leidinggevende is onverbiddelijk. Volgens haar baas mag het dus ze moet komen.

    Dus ik er nu net maar weer naar toe. Met een foto van hun eigen handboek waarin toch echt 12 uur onafgebroken rust staat... krijg ik weer dat verhaalvan het mag 1x in de week. Sjucht. Maar ik mag haar thuishouden, alleen voelen ze zich wel in de steek gelaten door mijn dochter.Smile

    Heb maar gezegd dat ik me door hun in de steek gelaten voel omdat ze de wet aan hun laars lappen.

    En o ja volgende week mag ze weer 3 dagen achter elkaar tot sluit en de vierde dag om 6 uur opdraven voor een dienst van 7 uur.

    Jemig wat ben ik hier klaar mee!


    Goed dat je je ermee bemoeid hebt! Ook volgende week niet akkoord gaan met een dienst om 6 uur. Laten zij het probleem maar zelf oplossen en iemand van 18+ op tijd zijn/haar bed uit komen.
Terug naar de lijst