Parkeren Schiphol

Parkeren Schiphol 

Onderwerp van Pi

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    Mijn dochter komt zaterdag aan op Schiphol nadat ze voor de eerste keer alleen heeft gevlogen. Ik heb zitten kijken naar wat parkeren kost en zag dat me dat voor 2 uurtjes ?33,50 gaat kosten. Heeft iemand een tip voor goedkoper parkeren, eventueel met OV erbij?
  2. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef SFR
    P&R Station Hoofddorp.

    >>LINK<<

    Dan heb je de keuze om per bus of trein naar Schiphol Plaza te gaan.
    Ik heb destijds voor de bus gekozen.



    Dan kom ik op ?11,40 uit, dat is al een stuk minder! Smile
  3. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Terminal Parking is 1 euro per 11 minuten. Speciaal voor wegbrengen en ophalen.



    Als ik daar intik om 2 uur te parkeren kom ik toch uit op ?33,50. Smile
  4. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Caroline


    120 minuten is 10,90. Smile


    Terminal Parking

    Als je langer dan 30 minuten wilt parkeren

    Neem je tijd voor een goed weerzien of afscheid. Vanaf Schiphol Terminal Parking (P1 en P2) loop je in 2 minuten naar de vertrek- of aankomsthal. Volg op Schiphol de borden Parkeren Schiphol Centrum en kies garage P1 of P2.

    Alle tijd voor ophalen of wegbrengen
    Parkeren in P1 of P2, vlak bij Vertrek en Aankomst
    Ceintuurbaan Zuid, Schiphol, Haarlemmermeer

    ? 1 per 11 minuten



    Ik kan zelf ook best goed rekenen, ben docent wiskunde. Smile
    Maar als ik ga invullen wanneer ik wil parkeren en hoe laat, dan komt daar voor 2 uur op die dag en dat tijdstip helaas toch echt ?33,50 uit. Smile
  5. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef SFR


    Ik begrijp je. Jij wilt een reservering maken.
    De reserveringsmodule geeft inderdaad voor 2 uur parkeren het (maximale) dagtarief van ? 33,50 op.

    >>LINK<<

    Foutje in de online tool?

    Het is vakantietijd.. je zal niet de enige zijn die daar wil parkeren.. w?t doe je als die 'voordelige' parkeergarages vol zijn.. dan heb je plan B nodig. Duss.. kom je waarschijnlijk n?g wat eerder naar Schiphol en betaal je dus, ?ls je wel geluk hebt voor een voordelige parkeerplaats, ineens 180 minuten ipv 120... plus een extra kop koffie of thee om de wachttijd te overbruggen..

    W?t te doen bij eventuele vertraging? Tijd tikt door.. met de P&R bij Hoofddorp heb je een vast tarief voor 24 uur..Smile



    Denk dan ook dat ik lekker op tijd naar Hoofddorp zal gaan rijden!
  6. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ben benieuwd waar je dan wat intikt. Hier valt niks in te tikken: >>LINK<<
    Je loopt zo naar de aankomsthal en bent zo weer terug.



    Blijkbaar moet je meer betalen als je van te voren reserveert.

    Ik mag mijn reislustige dochter volgende week weer op het vliegtuig naar Madrid zetten en de week daarop weer ophalen. Dus dan kan ik alle twee de mogelijkheden uitproberen en de derde keer kiezen voor de optie die voor mij het prettigste was.
  7. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef koen
    optie 1: niet parkeren, maar in de buurt (hoofddorp, schiphol-oost, mcdonalds) wachten totdat je een seintje krijgt dat ze door de douane zijn, vervolgens direct doorrijden naar de arrivals. moeten ze je wel even doorgeven waar ze exact staan.
    moeten ze 5 min wachten, so what?

    optie 2: vraag ze de bus te nemen naar langparkeren, en ze daar oppikken. kost ze ook 5 min, bus is gratis.

    optie 3: laat ze de trein nemen......... en haal ze op een station in de buurt op, scheel jou reisteid en km's


    Mijn dochter van 15 vliegt voor de eerste keer alleen. Dan sta ik toch liever op tijd klaar voor haar.
  8. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Vantevoren reserveren kan alleen per hele dag. En dat is dn idd 33.50.

    En als je dochter zonreislustig is, waarom reist ze dan niet op eigen gelegenheid van en naar Schiphol?



    Omdat ze pas 15 is en dit jaar voor het eerst alleen reist dit jaar.
  9. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Tinus

    In dat geval zou ik voor KISS gaan (keep it smooth and simple): Of parkeer gewoon op Schiphol, of (je woont blijkbaar bij Breda) neem de rechtstreekse trein vansf Breda die er maar 50 minuten over doet.


    Met de trein vanaf Breda is heen en terug samen ook ?60,60 en dan moet ik ook nog eerst naar Breda en terug vanuit Breda zien te komen. Dat is helaasgeen betere oplossing. Maar bedankt voor het meedenken.
  10. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Rene_63
    Gewoon wat Anoesjka schrijft parkeren in Hoofddorp en verder met de bus.
    Woon zelf ook in Hoofddorp wat pas echt strorend is zijn auto's die dagen of weken een plek bezet houden, die paar "uurtjes" dat jij er staat is te verwaarlozen en anders P+R bij station Hoofddorp.
    Bijtijds gaan kan je nog lekker een kop koffie drinken op Schiphol ook Smile


    Ik ga dit zaterdag inderdaad gewoon doen en dan lekker op tijd. Ze landt dan als het goed is om 19:35 uur.
  11. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Van deze maak ik ook gebruik, is echt geen ? 33 wanneer je iemand ophaalt.



    Dit ga ik dinsdag doen, want dan vertrekt haar vliegtuig al om 7:00 uur.
  12. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef SFR


    Begrijpelijk, al is het na zaterdag niet de eerste keer meer natuurlijk.

    Hoe reist zij in Madrid? In gezelschap of ook alleen?

    ~~~~~




    Ze komt zaterdag terug van Summerschool. Daar is ze vorig jaar ook geweest en daar heeft ze toen een meisje leren kennen en contact mee gehouden. Dinsdag gaat ze op uitnodiging in haar eentje een week naar dit meisje in Madrid.
Terug naar de lijst