nachtdienst

nachtdienst 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik rij ook 's nachts. Lekker rustig dan Smile

    Na het werk warm eten? .. soms doe ik dat wel eens als er nog iets in de pan zit van de avond ervoor. Smile. Maar om ronde de klok van 7 uur een warme maaltijd te gaan bereiden.. eh. Nee.

    21 uur starten met werken is een uitstekende tijd, vind ik. Dan kan je inderdaad de warme hap rond 19 uur meenemen. Bij het opstaan eet ik wel een paar boterhammen.. soms zit dit dan wat dicht op elkaar. Ik neem een sneetje of 4 boterhammen mee als ik een goede warme hap voor de dienst gehad heb. Soms een sneetje meer. voor de zekerheid. Ook fruit, banaan en ook een appel. Appel werkt vooral tegen een mogelijke 'inkak' moment. Het is fris en snelle suikers.

    Het wisselt ook per dag soms.. ik krijg nogal snel trek in iets hartigs.. een kop koffie en vers gebakken kaasbroodje (de tegenwoordig goed uitgeruste snelweg (tank)serviceshops beginnen al tegen 4 uur met bakken) doet het dan ook goed bij mij op dat soort momenten.

    Last van 'plassen' door te laat nog te drinken heb ik niet. Thuis altijd een kop thee en ff zitten (internettenSmile). Soms neem ik nog koffie op de zaak voor vertrek naar huis.

    Voor wat betreft de eerste dag (maandag). Als het mogelijk is, houdt een si?sta of doe een powernap net na het eten. Want als je de hele maandag wakker bent, wordt het een lange nacht.

    Om weer terug in het dagritme (werk) voor de week erop te komen, heb ik een keer gehoord dat een chauffeur de vrijdag overdag niet ging slapen, zodat hij dan in het nachtslaap ritme kwam.
    Zelf slaap ik wel, al is het op vrijdag maar een paar uurtjes omdat ik dochter van school mag halen.


    Tot slot een heel andere tip: zorg dat de info over de sleuteladressen (alarm, loslocatie etc.) duidelijk, actueel en compleet is. Het is vrij klote als het alarm onbedoeld afgaat. Kost alleen maar tijd.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Beter. Smile

    Idd wel een hele overgang.. van sleuteladressenwerk naar een weekje uurtjes wegrijden.

    Zo te lezen was er geen moeite met slapen overdag. Smile
Terug naar de lijst