Live muziek/festivals/concerten: ouders met opgroeiende tieners

Live muziek/festivals/concerten: ouders met opgroeiende tieners 

Onderwerp van mark190

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    Hierbij een vraagstelling of er onder de OA-ers ook ouders zijn met opgroeiende tieners die samen belangstelling hebben voor live muziek.

    Mijn dochter en ik zijn al lang lid van OA en naast de vele uitjes die ik doe in mijn club met andere ouders, deed ik ook veel met mijn dochter met OA.
    Dat laatste is nu een beetje voorbij. Maar er is iets anders voor in de plaats gekomen. Gezamenlijke belangstelling voor muziek concerten en festivals.
    Mijn dochter is nog net te jong om zelf festivals en concerten te bezoeken, maar heeft wel die interesse, zeker nu ze al een jaar elektrisch gitaar speelt.
    Het is prima om dat met zijn twee?n te doen. Maar nog leuker als er 1 of meer ouders met kids vanaf 14 jaar dit ook leuk vinden.
    (Helaas geen leeftijds- genootjes voor haar op dit moment met dezelfde interesse)
    Waar kan ik het beter vragen als hier op OA.

    Om er uitjes van te maken, dat heeft mijn inziens geen zin. Vaak moet je snel beslissen ivm snelle uitverkoop. Of de prijzen zijn voor de meesten te hoog.
    (is niet altijd het geval. Er zijn ook leuke concerten voor onder de 20 euro pp). Handiger is dan om snel met elkaar contact te zoeken.
    Dus stuur mij een PB als deze vraag je aanspreekt. Natuurlijk mag je hier ook reageren.

    Interesse ligt voornamelijk bij rock (maar dan heel breed van oud tot modern), singer songwiriters enzv. (geen nederlandstalig)


    Ons programma de komende weken (kaarten al gekocht)


    01 December: My Baby; Prehistoric Rhythm Tour; Dwepende swingende muziek met een vleugje rock (Venlo a 18,50euro per kaart)
    Vodoo Blues.
    >>LINK<< [inmiddels uitverkocht]

    12 Januari: Golden Eaering (Eindhoven; a 39,00euro per kaart)
    Iedereen wel bekend wat dit is. [Inmiddels uitverkocht]

    30 maart: Rock opera: Jesuschristsuperstar (Amsterdam: a 65 tot 95 euro per kaart)
    >>LINK<<

    21 Mei (2e pinksterdag): Ramin Djawadi; Game of Thrones Live (Amsterdam; Ziggo Dome; kaartjes a 72 euro eerste rang)
    Bombastische muziek met een groot orkest. Film muziek uit de serie Game of Thrones.

    En we zijn altijd in voor nieuwe ideen. Zolang de muziek stijl past. Appelpop gaan we misschien volgend jaar ook meedoen met OA.
    Dus ik ben niet op zoek om dit alleen met ouders te doen, maar met ouders en kids.....
    1 okt '17 - 12:43:51 / 29 mrt '18 - 23:03:36
  2. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    Leuke reactie Valerie!Smile
  3. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    Mariska,

    Jett Rebel en pinkpop zou ook in onze smaak gepast hebben. We hebben nog getwijfeld om een dagje naar Pinkpop te gaan. Mijn dochter doet het meteen als ik het vraag, maar ik vond het minder geschikt als ze de hele dag met pa alleen optrekt. Dan is het fijner om met meer te zijn.
  4. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    quote:
    Dit schreef Dion
    Leuk!
    Tessa houdt meer van soft rock.
    Ze is helemaal fan van London Grammar.
    Verder Adele, Dotan, Anouk etc.
    Dus als zoiets langskomt, wil ze misschien wel een keer meegaan.


    Hey Deon,

    Wat een goed idee! Ik hou dat in de gaten. Jouw dochter zie ik dat wel met mijn dochter doen.Smile
  5. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Leuk! Mijn dochter (15) gaat ook graag naar concerten (en musicals). Gisteren de Stones, eerder dit jaar Ariane Grande. Eerder al naar Pinkpop geweest, Katy Perry etc. in ons dorp Parkpop, ook altijd leuk!
    Ik zal haar even tippen.


    Ook leuke dingen die ons passen!
  6. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    quote:
    Dit schreef Arjen
    Mijn dochter is ondertussen wat ouder (21) en trekt wat meer haar eigen plan.
    Maar in het verleden gingen we regelmatig naar concerten/bandjes toe.
    Beth Hart, Seasick Steve, Joe Bonamassa oa.
    En verder nog regelmatig lokale bandjes, voornamelijk rockabilly en de wat rauwere blues.

    Tegenwoordig gaat ze met vrienden en vriendinnen, dus trek ik er wat vaker alleen op uit.


    Hey Arjen,

    Dat erop uittrekken naar rauwe blues doe ik zo af en toe nog steeds naast alle andere aktiviteiten met dochter, OA of anders.
    1 okt '17 - 16:29:28 / 1 okt '17 - 22:57:19
  7. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    Leuke tip Yami!
  8. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    Vrijdag heb ik kaartjes gekocht voor mij en dochter van de rockopera "Jesuscrist superstar" op vrijdag 30 maart 2018 in amsterdam.
    Als iemand met kids wil aansluiten, stuur me dan een PB. Bij elkaar zitten lukt niet, maar altijd gezellig vooraf, achteraf en in de pauze om de beleving te delen.
    >>LINK<<
    En je hoeft in principe niks met het thema van doen te hebben. Voor ons gaat het ook alleen om de muziek, zang en dans beleving met mooie rock stemmen.


    Afgelopen vrijdag zijn we naar "my baby" geweest. Geweldig leuke muziek die zowel jong als oud aanspreekt.
    Combinatie van flowerpower, india-rock, swamp-blues (correctie: mijn dochter noemt het vodoo-rockSmile). Met mooie visuele effecten op de achtergrond.
    Hier een vergelijkbaar concert zoals wij gezien hebben van hun. Al hoewel het via zo'n filmpje totaal anders overkomt als dat je een paar meter vanaf het podium ervoor staat.

    >>LINK<<
    Plaatje
    3 dec '17 - 14:02:29 / 3 dec '17 - 23:07:51
  9. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Goede tip! Ik slaap er nog even een nachtje over.


    Leuk Inge.
    Laat maar weten als je er uit bent.
  10. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    Dat begrijp ik helemaal Inge.

    Het is zeker een hele hoop geld. Daarom maak ik er ook geen OA uitjes van. Concerten kosten meestal veel en zeker zo iets.
    En dan ook nog meteen een kaartje voor je kind(eren) erbij.

    Ja Ted Neely.....dat is het! Ook de reden waarom ik ga. Op die leeftijd nog zo'n mooie rock stem met die geweldige uithalen. De Liedjes zijn precies zoals uit de film.
    Origineel uit de film: >>LINK<<

    en nu:
    >>LINK<<

    Wij hebben de show vorig jaar nog gezien. Meteen na afloop dachten we.....nog een keer!
    Plaatje
    3 dec '17 - 15:48:24 / 3 dec '17 - 16:03:23
  11. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik wil eigenlijk Golden tickets..Smile


    Haha.....die hebben wij ook. Deze keer wilde ik vooraan zitten.
    30ste Rij 9 stoel 36 en 37

    Vorig jaar in de Ahoi, had ik eerste rang. Ook daar was het genieten. Maar was een stuk verder weg. Nu is de opzet kleiner en denk ik de show weer anders te beleven door de dansers en zangers van dichtbij te zien.
    Toen reed ook een OA-ster met mij mee, en die had een kaartje van een andere rang, maar ook zij heeft het als geweldig ervaren.
  12. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190

    quote:
    Dit schreef indigo
    Gaan jullie om 20:00?


    Ja we gaan ook om 20:00 uur.

    Gezellig Inge dat je geboekt hebt. De pijn die je nu voelt over de uitgave, ben je in maart helemaal kwijt.Smile
    En ja Valerie, dat zal mijn dochter wel helemaal top vinden als jullie ook gaan. Maar ik begrijp wel dat je twijfelt, als je niet zeker weet of jouw dochter dit leuk gaat vinden.
Terug naar de lijst