outlook op externe schijf

outlook op externe schijf 

Onderwerp van daro

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Je zal, om de mails te kunnen lezen, toch outlook op je laptop moeten installeren. Outlook kun je dan laten "kijken" naar de oude mailbestanden (het .pst bestand). Dit kan helaas niet anders. Zelfs al zeg je dat outlook op je externe schijf ge?nstalleerd moet worden, zal altijd een deel op je c-schijf gezet worden.
    Ik weet niet hoe andere mail-programma's hier mee omgaan (bijv mozilla thunderbird).

    Het bestand wat je over hebt gezet is enkel een database met daarin al je bewaarde mails en contacten enz. Je hebt daar een programma voor nodig die het grote bestand kan lezen en leesbaar voor jou kan maken. Outlook is de meest gebruikte.

    Wat is de reden dat je de mails op je externe harde schijf wil houden? Als je outlook installeert zal hij automatisch een nieuwe .pst bestand aanmaken op je c-schijf. Met wat moeite kun je outlook wel dwingen om naar de externe schijf te kijken, maar echt lekker werkt het nooit (naar mijn mening).

    Succes
    ArnoM
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Weet niet om hoeveel mails het gaat, maar zou het niet beter zijn om die om te zetten naar een word document, of pdf-bestand? Die kun je (voorlopig) altijd blijven openen met andere programma's. Die kun je dan ook per mail/mailwisseling bij elkaar zetten. Veel makkelijker om oude mails te bewaren dan een paar .pst bestanden waarbij je dus outlook nodig blijft houden.

    Tis maar een idee.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Er zijn programma's die middels een normale printopdracht (zoals je waarschijnlijk op je werk doet) deze opdracht niet uitprint, maar omzet naar een pdf-bestand. Enkel moet je nog een naam geven aan het bestand. Dat werkt denk ik het snelste, alhoewel je wel een tijdje bezig zal zijn. Maar dat is dan leuk voor de donkere avonden voor kerst oid.
    Eenmaal goed opgeslagen kun je dan dus veel simpeler je oude mails bekijken, back-uppen enz. Maar het zal dus wel even wat tijd kosten (op ctrl + P drukken, juiste "printer" selecteren, naam geven, volgende mail enz).
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Heb even gekeken, maar bij mijn windows 10 versie staat onder printers al een "Microsoft print to PDF" "printer. Misschien die eens testen, kijken hoe het werkt?
Terug naar de lijst