Lek in beveiliging wpa2

Lek in beveiliging wpa2 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Pluskat
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluskat
    quote:
    Dit schreef Margo
    ...
    Om de aanval uit te voeren, moet een kwaadwillende zich wel in de buurt van zijn doelwit bevinden om in [I]een man-in-the-middle-positie terecht te kunnen komen. Daarvoor lijkt niet veel meer nodig dan een laptop en een geschikt wifi-adapter.
    .....[/i]

    Bepaalde vrienden, je kinderen, bepaalde vrienden van je kinderen, die behulpzame kennis die zo handig is met computers, je buren (m'n wifi ligt eruit, mag ik even bij jou de mail checken?) en ga zo maar door... vaak wonen ze gewoon in die man-in-the-middle-positie. We weten allemaal dat onze kinderen ons niet alles vertellen. Deden ze dat w?l zouden ze ons ook vertellen hoe makkelijk het voor ze is om toegang te krijgen tot andermans netwerken en hoe vaak dat ook echt gebeurt. Als je het aan Google vraagt wordt het je ook zo'n beetje in Jip-en-Janneke taal uitgelegd. Maar ja, ignorance is bliss, dus wie doet dat? De kans dat de computer, telefoon enz van de gemiddelde jij-en-ik ontoegankelijk is voor onbekenden is al lang nagenoeg nihil.

    Het is heel goed mogelijk dat dit wpa2 - lek allang geleden is ontdekt en nu pas is uitgelekt.

    Bij de ingang van de AH stond vroeger altijd zo'n elektrisch hobbelpaard en toen ik een jaar of zeven was had ik ontdekt hoe ik dat paard het idee kon geven dat hij een kwartje had ontvangen. Na een paar dagen paardje hobbelen begon het op te vallen en toen hebben zo dat paard aangepast. Mijn trucje ging niet meer op en dat was het einde van mijn zero day exploit . (wikipedia)

    'Ethische' hackers zoeken ze op en vinden ze ook. Maar ja, wie zegt wat ethisch is, de hacker of degene die betaalt?
Terug naar de lijst