Starten als ZZP'er: waar moet ik aan denken?

Starten als ZZP'er: waar moet ik aan denken? 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb mijn opleiding tot stemacteur afgerond met zeer positieve feedback en ga waarschijnlijk in maart met de vervolgopleiding aan de slag. Op dat moment word ik ook opgenomen in het bestand van het stemmenbureau.

    Het is echter mogelijk dat er v??r die tijd al opdrachten komen. Wel zo handig als ik dan al ingeschreven sta bij de Kamer van Koophandel.

    Waar moet ik verder aan denken?

    - website ben ik mee bezig
    - inschrijving KvK ga ik regelen
    - ..............
    - ..............

    Is het wellicht handiger als ik me pas in het nieuwe jaar inschrijf bij de KvK i.v.m. belastingaangifte? Of maakt dat niet uit?

    Ik heb hier echt geen verstand van Smile
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Mikky
    >>LINK<<

    Stap even over naar FNV Zelfstandigen. Kwestie van telefoontje, dan wordt je overgeschreven. Dan kun je gebruik maken van alles wat ze daar te bieden hebben; ZZP Stappenplan downloaden (voor je eerste stappen en hoe en wat), cursussen (via academy) ook over KvK en alles daaromheen, belastingen, verzekeringen, pensioen, startersapp, juridisch advies en nog veeeeeeeel meer..

    Kijk maar even naar de site..


    Bedankt! Zal er eens naar kijken.

    Maar ik ben verder natuurlijk ook nog gewoon in loondienst. Maakt dat wat uit voor het lidmaatschap?
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Tinus
    Full time, of icm een baan?


    In combinatie met baan. Ik verwacht zeker de eerste tijd sporadisch opdrachten (en wellicht komen ze nooit Smile)
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor alle reacties tot dusver!!