Starten als ZZP'er: waar moet ik aan denken?

Starten als ZZP'er: waar moet ik aan denken? 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb mijn opleiding tot stemacteur afgerond met zeer positieve feedback en ga waarschijnlijk in maart met de vervolgopleiding aan de slag. Op dat moment word ik ook opgenomen in het bestand van het stemmenbureau.

    Het is echter mogelijk dat er v??r die tijd al opdrachten komen. Wel zo handig als ik dan al ingeschreven sta bij de Kamer van Koophandel.

    Waar moet ik verder aan denken?

    - website ben ik mee bezig
    - inschrijving KvK ga ik regelen
    - ..............
    - ..............

    Is het wellicht handiger als ik me pas in het nieuwe jaar inschrijf bij de KvK i.v.m. belastingaangifte? Of maakt dat niet uit?

    Ik heb hier echt geen verstand van Smile
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Mikky
    >>LINK<<

    Stap even over naar FNV Zelfstandigen. Kwestie van telefoontje, dan wordt je overgeschreven. Dan kun je gebruik maken van alles wat ze daar te bieden hebben; ZZP Stappenplan downloaden (voor je eerste stappen en hoe en wat), cursussen (via academy) ook over KvK en alles daaromheen, belastingen, verzekeringen, pensioen, startersapp, juridisch advies en nog veeeeeeeel meer..

    Kijk maar even naar de site..


    Bedankt! Zal er eens naar kijken.

    Maar ik ben verder natuurlijk ook nog gewoon in loondienst. Maakt dat wat uit voor het lidmaatschap?
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Tinus
    Full time, of icm een baan?


    In combinatie met baan. Ik verwacht zeker de eerste tijd sporadisch opdrachten (en wellicht komen ze nooit Smile)
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bedankt voor alle reacties tot dusver!!

    Ik geef mezelf maar even de tijd om alles uit te zoeken en ga me pas per 1 januari 2018 inschrijven bij KvK. Heb ik dit jaar in ieder geval nog geen gedoe met belasting.

    Ik verwacht geen startkapitaal nodig te hebben. Ik ga hooguit opnameapparatuur aanschaffen, maar dat kost zeker geen duizenden euro's.

    Tips blijven welkom!
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Even buiten het onderwerp, maar wat is een stemacteur?


    O.a. inspreken van commercials, bedrijfsfilms, documentaires, luisterboeken etc. Bij bepaalde producties ook wel voice-over genoemd.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef plieneke
    Kaatje..... wat gaaf. Jemig wat leuk. Go girl Smile


    Smile
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Joy


    Nou, ik ga je PB-en (en anders PB je mij maar, Karin) ... ik heb namelijk i.v.m. mijn vertaalwerk best hier en daar een opdrachtje in deze richting. Ik ben ook ZZP-er en heb m'n zaakjes behoorlijk goed op de rit. Heb dan ook echt wel tips over wat wel en wat niet. Help je graag!


    Ik ga je eerdaags pb'en! Smile
Terug naar de lijst